14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #8630
    ZEP
    Sleutelbeheerder
      @enexis

      Ben je klant bij Energiedirect.nl? Deel hier de ervaring die je hebt als zelf energie producerende klant van Energiedirect.nl.

      #10759
      Fred Hopmans
      Deelnemer
        @fred-hopmans

        Tot nu toe heb ik een goede ervaring bij Energiedirect.nl. Wat ik jammer vind is dat je in Mijn Energiedirect.nl niet je teruglever-meterstand in kunt vullen. Deze moest telefonisch worden doorgegeven, waarna de terugleverstanden keurig werden verwerkt op de eindafrekening.

        #11391
        Megat
        Deelnemer
          @megat

          via de consumentenbond overgestapt naar energiedirect. De switch verliep probleemloos. Verder nog geen contact gehad met hun, behalve dan de maandfacturen en de lagere prijs tot op heden. Wel nog even de jaarafrekening afwachten

          #19977
          Hans1959
          Deelnemer
            @hans1959

            Energiedirect.nl is positief over terugleveren van zonne-energie.

            #20010
            Fred
            Deelnemer
              @fredv

              Overstap verliep probleemloos. Maar zoals Fred Hopmans aangeeft, jammer dat je de terugleverstand niet via de website kunt doorgeven maar dat je dat telefonisch moet doen.

              #20047
              Adrie
              Deelnemer
                @zonlicht

                Sinds jan 2013 bij energiedirect. Alles tot nu toe zonder problemen.Wij hebben zonnepanelen sinds dec 2013. Hoe de jaarlijkse afrekening verloopt weet ik niet. Ik vind het vreemd dat je bij een slimme meter per telefoon je terug geleverde standen moet doorgeven. Dit kunnen ze toch op afstand uitlezen?

                #20049
                Fred
                Deelnemer
                  @fredv

                  @Adrie, Deze info staat op de site van Energiedirect, dus het lijkt erop dat de standen automatisch wordne uitgelezen. “:De Slimme Meter is een nieuwe generatie energiemeter die de huidige meters voor elektriciteit en gas vervangt. Deze digitale meter meet net als je huidige meter het elektriciteit- en gasverbruik in je woning. Het verschil met de huidige meter is dat de Slimme Meter de meterstanden automatisch doorgeeft. Daarnaast volg je met behulp van de Slimme Meter zelf nauwkeurig je verbruik. ”

                  En wat het opgeven van de teruggeleverde stroom staat er dit:
                  “De meterstanden voor de teruglevering worden automatisch per e-mail opgevraagd. Je kunt deze vervolgens doorgeven in Mijn energiedirect.nl.”

                  Ik ben zelf ook pas een jaar bij Energiedirect, dus ben benieuwd hoe eea nu gaat.
                  Is het ook niet zo dat de meterstanden door Enexis worden uitgelezen en dat Enexis deze aan je leverancier doorgeeft?

                  #20050
                  Fred
                  Deelnemer
                    @fredv

                    @Adrie, begrijp ik dat je de zonnepanelen nog niet hebt? (Wij hebben zonnepanelen sinds dec 2013) of heb je ze sinds dec 2012?

                    #20187
                    ZEP
                    Sleutelbeheerder
                      @enexis

                      Beste Fred,
                      Enexis leest maximaal 6x per jaar de meterstanden voor eigen beheer uit. De energieleverancier kan de meterstanden vaker bij ons opvragen. Ook via de website https://www.slimmemeterportal.nl/ heb je de mogelijkheid om je meterstanden dagelijks bij te houden. Hiervoor heb je wel een slimme meter nodig.

                       

                      Groet Monique

                      #20596
                      Adrie
                      Deelnemer
                        @zonlicht

                        sorry, ik heb zonnepanelen sinds dec. 2012. Adrie

                        #25747
                        Jacques
                        Deelnemer
                          @screwloose

                          Tot op heden zeer goede ervaringen met Energie Direct, alweer heel wat jaren geleden n.a.v. een zeer gunstige aanbieding een contract afgesloten via FNV Bondgenoten.
                          September 2012 6 zonnepanelen laten plaatsen – meteen ook een slimme meter genomen – en in juni van dit jaar nog eens 6 panelen eraan toegevoegd.
                          Opmerking van Fred klopt, maar helaas slechts ten dele:
                          Op mijn-energiedirect heb ik in de loop der tijd inderdaad ervaren dat hetgeen men verbruikt tussentijds wordt opgenomen en ook op de persoonlijke pagina terug te vinden is, hetgeen geleverd wordt is daarentegen nergens terug te vinden, schijnt men aldus niet uit te kunnen lezen (hoezo slimme meter?).
                          Verder dien ook ik mijn meterstanden door te bellen daar het tot op heden helaas niet mogelijk is aan te geven wat men geproduceerd heeft, mag mijns inziens wel eens aangepast worden.
                          Voorts was ik blij verrast daar Energie Direct afgenomen stroom en geleverde stroom 1:1 bleek te verekenen op mijn eindafrekening (dus inclusief levering, transport, opslag, energiebelasting, btw etc.).
                          Ach ja, ik zou iedereen ten strengste willen aanbevelen – indien de ligging van het dak ietwat op het zuiden ligt – zonnepanelen te laten plaatsen. Dat Nederland overigens te weinig zon hiervoor zou hebben is een kul-verhaal. In de zuidelijke landen is het doorgaans dan wel warmer maar boven de 25°C leveren je panelen ook energie in (als de buitentemperatuur 28°C bedraagt loopt de temperatuur van je panelen al gauw op tot 65°C). Uit ervaring weet ik dat de paneeltjes tijdens een mooie late augustus in verhouding méér opbrengen dan in een bloedhete, zonovergoten juli.
                          Doe hier al dan niet je voordeel mee …..

                          #25819
                          jacqueline
                          Deelnemer
                            @jacqueline

                            @Jacques en @Fred,

                            EnergieDirect zal hun internetpagina moeten aanpassen zodat jullie met “mijn-energiedirect” de dagelijkse gas en elektriciteit verbruiken teruggekoppeld krijgen.
                            De slimme meter werkt wel, maar EnergieDirect doet er nog niets mee.

                            Ik heb mijn energie via greenchoice en via “mijn greenchoice” keurig mijn dagverbruiken.

                            Om nog meer inzicht te krijgen heb ik mij aangemeld bij http://www.slimmemeterportal.nl, zoals Enexis hierboven aangeeft. Die is gratis en ik heb nu inzicht in mijn kwartierlijkse elektriciteit verbruik en uurlijks gasverbruik (in grafiekjes).

                            #25913
                            Jacques
                            Deelnemer
                              @screwloose

                              Jacqueline bedankt voor je tip, heb me maar meteen ingeschreven bij SlimmemeterPortal. (;

                              Herstel ingeslopen foutje binnen mijn laatste bericht:
                              “Uit ervaring weet ik dat de paneeltjes tijdens een mooie late augustus in verhouding méér opbrengen dan in een bloedhete, zonovergoten juli.”
                              “mooie late augustus” moet natuurlijk mooie late september/oktober zijn.

                              #66407
                              Mia
                              Deelnemer
                                @mortyr

                                Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Energiedirect. Dat alles digitaal gaat vind ik juist voordelig. De prijs voor elektra en gas waren op dat moment het gunstigs, en teruglevering wordt netjes gesaldeerd.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.