- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door Mia.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2013 om 09:23 #8630
Ben je klant bij Energiedirect.nl? Deel hier de ervaring die je hebt als zelf energie producerende klant van Energiedirect.nl.
8 oktober 2013 om 10:33 #10759Tot nu toe heb ik een goede ervaring bij Energiedirect.nl. Wat ik jammer vind is dat je in Mijn Energiedirect.nl niet je teruglever-meterstand in kunt vullen. Deze moest telefonisch worden doorgegeven, waarna de terugleverstanden keurig werden verwerkt op de eindafrekening.
9 oktober 2013 om 21:13 #11391via de consumentenbond overgestapt naar energiedirect. De switch verliep probleemloos. Verder nog geen contact gehad met hun, behalve dan de maandfacturen en de lagere prijs tot op heden. Wel nog even de jaarafrekening afwachten
25 oktober 2013 om 11:03 #19977Energiedirect.nl is positief over terugleveren van zonne-energie.
25 oktober 2013 om 14:26 #20010Overstap verliep probleemloos. Maar zoals Fred Hopmans aangeeft, jammer dat je de terugleverstand niet via de website kunt doorgeven maar dat je dat telefonisch moet doen.
27 oktober 2013 om 21:35 #20047Sinds jan 2013 bij energiedirect. Alles tot nu toe zonder problemen.Wij hebben zonnepanelen sinds dec 2013. Hoe de jaarlijkse afrekening verloopt weet ik niet. Ik vind het vreemd dat je bij een slimme meter per telefoon je terug geleverde standen moet doorgeven. Dit kunnen ze toch op afstand uitlezen?
28 oktober 2013 om 08:42 #20049@Adrie, Deze info staat op de site van Energiedirect, dus het lijkt erop dat de standen automatisch wordne uitgelezen. “:De Slimme Meter is een nieuwe generatie energiemeter die de huidige meters voor elektriciteit en gas vervangt. Deze digitale meter meet net als je huidige meter het elektriciteit- en gasverbruik in je woning. Het verschil met de huidige meter is dat de Slimme Meter de meterstanden automatisch doorgeeft. Daarnaast volg je met behulp van de Slimme Meter zelf nauwkeurig je verbruik. ”
En wat het opgeven van de teruggeleverde stroom staat er dit:
“De meterstanden voor de teruglevering worden automatisch per e-mail opgevraagd. Je kunt deze vervolgens doorgeven in Mijn energiedirect.nl.”Ik ben zelf ook pas een jaar bij Energiedirect, dus ben benieuwd hoe eea nu gaat.
Is het ook niet zo dat de meterstanden door Enexis worden uitgelezen en dat Enexis deze aan je leverancier doorgeeft?28 oktober 2013 om 08:44 #20050@Adrie, begrijp ik dat je de zonnepanelen nog niet hebt? (Wij hebben zonnepanelen sinds dec 2013) of heb je ze sinds dec 2012?
28 oktober 2013 om 12:27 #20187Beste Fred,
Enexis leest maximaal 6x per jaar de meterstanden voor eigen beheer uit. De energieleverancier kan de meterstanden vaker bij ons opvragen. Ook via de website https://www.slimmemeterportal.nl/ heb je de mogelijkheid om je meterstanden dagelijks bij te houden. Hiervoor heb je wel een slimme meter nodig.Groet Monique
30 oktober 2013 om 21:26 #20596sorry, ik heb zonnepanelen sinds dec. 2012. Adrie
31 oktober 2013 om 17:05 #25747Tot op heden zeer goede ervaringen met Energie Direct, alweer heel wat jaren geleden n.a.v. een zeer gunstige aanbieding een contract afgesloten via FNV Bondgenoten.
September 2012 6 zonnepanelen laten plaatsen – meteen ook een slimme meter genomen – en in juni van dit jaar nog eens 6 panelen eraan toegevoegd.
Opmerking van Fred klopt, maar helaas slechts ten dele:
Op mijn-energiedirect heb ik in de loop der tijd inderdaad ervaren dat hetgeen men verbruikt tussentijds wordt opgenomen en ook op de persoonlijke pagina terug te vinden is, hetgeen geleverd wordt is daarentegen nergens terug te vinden, schijnt men aldus niet uit te kunnen lezen (hoezo slimme meter?).
Verder dien ook ik mijn meterstanden door te bellen daar het tot op heden helaas niet mogelijk is aan te geven wat men geproduceerd heeft, mag mijns inziens wel eens aangepast worden.
Voorts was ik blij verrast daar Energie Direct afgenomen stroom en geleverde stroom 1:1 bleek te verekenen op mijn eindafrekening (dus inclusief levering, transport, opslag, energiebelasting, btw etc.).
Ach ja, ik zou iedereen ten strengste willen aanbevelen – indien de ligging van het dak ietwat op het zuiden ligt – zonnepanelen te laten plaatsen. Dat Nederland overigens te weinig zon hiervoor zou hebben is een kul-verhaal. In de zuidelijke landen is het doorgaans dan wel warmer maar boven de 25°C leveren je panelen ook energie in (als de buitentemperatuur 28°C bedraagt loopt de temperatuur van je panelen al gauw op tot 65°C). Uit ervaring weet ik dat de paneeltjes tijdens een mooie late augustus in verhouding méér opbrengen dan in een bloedhete, zonovergoten juli.
Doe hier al dan niet je voordeel mee …..31 oktober 2013 om 21:56 #25819EnergieDirect zal hun internetpagina moeten aanpassen zodat jullie met “mijn-energiedirect” de dagelijkse gas en elektriciteit verbruiken teruggekoppeld krijgen.
De slimme meter werkt wel, maar EnergieDirect doet er nog niets mee.Ik heb mijn energie via greenchoice en via “mijn greenchoice” keurig mijn dagverbruiken.
Om nog meer inzicht te krijgen heb ik mij aangemeld bij http://www.slimmemeterportal.nl, zoals Enexis hierboven aangeeft. Die is gratis en ik heb nu inzicht in mijn kwartierlijkse elektriciteit verbruik en uurlijks gasverbruik (in grafiekjes).
1 november 2013 om 10:30 #25913Jacqueline bedankt voor je tip, heb me maar meteen ingeschreven bij SlimmemeterPortal. (;
Herstel ingeslopen foutje binnen mijn laatste bericht:
“Uit ervaring weet ik dat de paneeltjes tijdens een mooie late augustus in verhouding méér opbrengen dan in een bloedhete, zonovergoten juli.”
“mooie late augustus” moet natuurlijk mooie late september/oktober zijn.10 september 2014 om 18:53 #66407Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Energiedirect. Dat alles digitaal gaat vind ik juist voordelig. De prijs voor elektra en gas waren op dat moment het gunstigs, en teruglevering wordt netjes gesaldeerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.