6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #71936
    ZEP
    Sleutelbeheerder
      @enexis

      Heb jij groene voor 2023? Ga je zonnepanelen plaatsen? Of je huidige installatie uitbreiden? Beleggen in winddelen of zonnedelen? Ga je meer op je energieverbruik letten of een overstappen of een warmtepomp?

      #72190
      Mia
      Deelnemer
        @mortyr

        Mijn “groene” voornemen is om zuiniger te worden met water. Ik heb afgelopen jaar ruim 100 m3 gebruikt, en dat vind ik toch iets te gortig.
        Doel is om onder de 100 te komen, en wellicht op 80 á 90. Moet te doen zijn. Bezuinigen op gas en elektra kan al bijna niet meer. Daarmee zit ik al ver onder het gemiddelde. Misschien nog wat winddelen kopen ergens? 😛 Mijn dak is helaas niet geschikt voor zonnepanelen.

        #73169
        Anoniem

          Niks meer, ze worden hier langzaam gek van mij.
          Heb al zoveel gedaan, panelen zonneboiler ledlampen stekkers eruit, kachel lager wanner nodig, gas lager als bijv aardappelen koken enz enz.
          Het houdt ooit op toch.
          Verbruik water gestegen maar ach moet kunnen.
          Stroom nu op 0 kwh en iets meer dan 130 kwh extra terug geleverd.
          Gas 608 m3 per jaar
          Water 90 m3 per jaar.
          Situatie 2 personen rijtjeshuis 2004

          #76498
          Gerard Smals
          Deelnemer
            @gerardsmals

            Schitterend MariV! Nul stroomverbruik, nee zelfs teruggeleverd. Maar heb jij ‘s avonds in het donker gezeten en geen TV gekeken? De stroom die je ‘s avonds gebruikte moet ergens vandaan gekomen zijn. Wie weet uit windmolens. Maar nog kort geleden hebben we wekenlang rustig herfstweer gehad met weinig of geen wind. Gewone centrales vangen dat allemaal op. In de toekomst willen we stoppen met aardgas en verwarmen we onze huizen met warmtepompen die op stroom werken. We gaan in de toekomst veel meer stroom nodig hebben dan nu. Daar kunnen onze zonnepanelen niet tegen op en windmolens trouwens ook niet. Daarom kies ik in die toekomst voor thorium energie. Veilig, goedkoop en duurzaam. En 24 uur per dag 365 dagen per jaar beschikbaar. Kijk op http://www.groenekernenergie.nl

            #83906
            Anoniem

              Beetje laat voor groene voornemens 2017, maar onlangs besloten om onze kozijnen met gewoon standaard dubbelglas in de nazomer te laten vervangen voor kunststof kozijnen met HR++ glas. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik op verwarming de komende winter kan besparen. Elektriciteit is gemiddeld 300 kWh negatief verbruik, dankzij het overschot aan zonnestroom van mijn dak.

              #88817
              Anoniem

                De groene voornemens die ik heb genomen is om mijn lampen te vervangen voor led verlichting. Mijn vrienden hadden het hier al tijden over alleen had ik er nooit echt naar omgekeken. toch ook nog mooie lampen, gevonden op https://www.stoerelampen.nl/. Nu hopen dat ik dit ook invloed heeft op mijn portemonnee.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.