4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #134456
    Peter
    Deelnemer

    Hallo ik ben Peter en ik ben nieuw op dit forum,

    Ik heb een nare ervaring met mijn nieuwe opgedrongen leverancier ENECO, veroorzaakt door het faillissement van WelkomEnergie.
    Mijn nieuwe leverancier ENECO is van mening dat het overschot aan stroom, dat was opgewekt op 31-10 (602kWh.) is komen te vervallen door het faillissement van mijn vorige leverancier.
    Ik ben van mening dat het hier gaat om persoonlijk bezit, het is niet ondergebracht onder de boedel van mijn energieleverancier, het is opgeslagen in het net en ik heb het recht dat er weer uit te halen. Maar ENECO, die de slachtoffers van dit faillissement maximaal probeert uit te buiten, door absurde tarieven te rekenen, probeert dus ook nog je opgewekte stroom te jatten. Dit betekend voor mij dat de eindnota, die alle voorstellingsvermogens te boven gaat, verder op te hogen, door mijn eigen stroom nog een keer in rekening te brengen.
    Hierdoor moet ik sinds jaren weer stroom kopen t.w.v. € 238,- , terwijl ik al jaren bijna geheel zelfvoorzienend ben, ik heb in 7 jaar €88,- stroom gekocht.
    ENECO is niet van plan hier iets aan te doen en walst over mijn argumenten, ik voel mij bestolen en kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben.
    Zijn er meer mensen die worden opgelicht door deze dievenbende?

    Topic verplaatst naar forum Mijn Energieleverancier door moderator

    #134558
    Mia
    Deelnemer

    Hoi @bogerdpowerplant,

    Je bent zeker niet de enige, want Welkom Energie had 90K klanten, waarvan ook velen met zonnepanelen en dus teruglevering in het mooie zomer seizoen. Helaas hebben Eneco en Welkom Energie alles volgens de elektriciteitswet geregeld, maar met de maximale winst voor beiden en het minimale voor de klant. Eneco heeft het klantbestand van Welkom Energie opgekocht en daarna heeft Welkom Energie zich failliet laten verklaren. Het vreemde is dat Eneco niet de contractvoorwaarden heeft overgenomen van de klanten van Welkom Energie. Door het failliet gaan van Welkom Energie kan je fluiten naar je teveel betaalde voorschotten en met teruglevering is dat dubbel zo zuur. Ik heb zelf op basis van de eindnota wel via de curator een vordering ingediend. Als je dit niet doet zie je sowieso niks terug.

    Ik heb wel een vordering ingediend en ben na 1 maand Eneco gelijk overgestapt naar een modelcontract van een andere energieleverancier.

    #134774
    sunnylover
    Deelnemer

    @ Peter, meld je klacht bij: geschillen commissie energie en water. Hier wat meer informatie (link januari 2022) https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier
    Onder bouw je klacht minutieus, maar eerst je klacht schriftelijk bij eneco indienen en ze een redelijk reactie termijn gunnen (6 weken) Daarna eventueel je klacht bij de commissie indienen (kosten 60,- Euro dacht ik.

    #138018
    ron
    Deelnemer

    Zou een melding daarvan maken bij de ACM.

    Het is de taak van de ACM om hierop toezicht te houden.
    Als ze veel van deze klachten krijgen zullen ze iets moeten ondernemen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.