4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #129224
    Arnold
    Sleutelbeheerder
      @astadjer

      In Nederland wordt Waterkracht niet heel veel gebruikt als energiebron. Gek, als je bedenkt dat Nederland een waterland is. Er kleven voor- en nadelen aan energie opwek uit waterkracht. Vooral de invloed op omliggende ecosystemen en vissterfte zijn de grootste nadelen. Voordelen zijn de lange levensduur van een waterkrachtcentrale en de leverzekerheid door het hele jaar.

      Moet Nederland toch meer doen met energie opwek uit waterkracht?

      Nieuwe waterkrachtcentrale in Nederland: https://www.zelfenergieproduceren.nl/nieuws/nieuwe-waterkrachtcentrale-in-dinkel/

      #130873
      Mia
      Deelnemer
        @mortyr

        Mja, Nederland is wel een waterland, maar voor waterkracht heb je toch hoogteverschillen nodig. En die zijn er gewoon niet.. Dus waterkracht heeft niet veel kans in Nederland lijkt mij.

        #137803
        Minze
        Deelnemer
          @minze-broersma

          Ik vraag me af of de Oosterschelde kering, waar dagelijks velen miljoenen liters water in en uitgaan door eb en vloed, niet zijn te gebruiken om daarmee energie op te wekken.
          In tegenstelling tot wind- en zon energie is deze energiebron voorspelbaar en het hele jaar dagelijks beschikbaar.

          #137804
          sunnylover
          Deelnemer
            @sunnylover
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.