15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 88)
  • Auteur
    Schuldink
    Deelnemer

Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord.
    Zonnepanelen werken in het algemeen alleen als ze op het net zijn aangesloten met de omvormer. Die heeft de 50 hz nodig om te synchroniseren
    Hoe doe je dat in je tuintje.
    Kerncentrales enz. Hebben geen dikke kabels want die gaan naar de 380 kv die direkt deel uitmaak van het europese koppelnetwerk.
    Dus al die centrales zijn opzich direkt verbonden met jouw zonnepaneeltjes en zoger dat ze kunnen werken en dat je kunt koppelen.
    Praat over dingen waar je kennis van hebt en spui geen onzin van wat helemaal niet kan.
    Succes ermee.
    Bij hen die geen kennis hebben werkt alles en anders wordt het nog even uitgevonden

Aart
    Deelnemer

Deze discussie brengt ons echt geen stap verder.
    Ik heb vaker een discussie met “gelovigen” van beide kanten en dat levert helemaal niets op.
    Ja, @Reinder (met respect) wil alleen maar zonnepanelen en @Schuldink (met respect) wil het weer anders.
    Dat is precies de discussie waarmee ik dit onderwerp begon.
    Ja het begint met draagvlak bij de bevolking: zie het bijgevoegde document.
    De vooroplopers willen (terecht) actie, maar door hun dogmatische opstelling bereiken ze niets.
    Dus een belangrijk punt is hoe we uit zo een dogmatische discussie komen waarbij alternatieven politiek wel of niet acceptabel zijn?
    Een verstandige aanpak is het opzetten van een onafhankelijk ”OMT” die alle feiten en andere zaken op een rijtje zet. Misschien beter om dit EMT (Energietransitie Management Team) te noemen waarin wetenschappers en deskundigen van verschillende disciplines de centrale en decentrale overheden adviseren hoe om te gaan met de energietransitie.
    Als je dat niet doet, dan krijg je partij politieke ideologieën van alle stromingen, dat is niet goed voor de geloofwaardigheid en lost niets op. Als we het oneens zijn over een punt, geef dan de discussie een eerlijke kans met zo een onafhankelijke ”EMT”.

Aart
    Deelnemer

Hierbij het hierboven genoemde document.

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    Reinder Groote
    Deelnemer

Nederland heeft momenteel ongeveer 91 miljoen gebouwen. Daarvan heeft slechts 4,4 procent zonnepanelen op zijn daken liggen; in 2017 een totaal van 33 miljoen zonnepanelen. Deze zonnepanelen voorzien in minder dan 2 procent van de totale Nederlandse vraag naar elektriciteit. Uit onze analyse blijkt er 892 km2 dakoppervlak geschikt is voor zonnepanelen. Dit is vergelijkbaar met 125.0004 voetbalvelden. In dit optimale scenario kunnen er 270 miljoen zonnepanelen worden geïnstalleerd die in totaal 217 petajoule kunnen opwekken. Dit betekent dat zonne-energie kan voorzien in 50 procent van de totale elektriciteitsvraag.

De totale opbrengst van zonnepanelen op daken van woonhuizen zou bijna 80 petajoule zijn, wat gelijk staat aan 98 procent van de totale elektriciteitsvraag van huishoudens in Nederland.

Zonnepanelen kunnen 50% van de vraag leveren.

Reinder Groote
    Deelnemer

@Schuldink

Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord.
    Zonnepanelen werken in het algemeen alleen als ze op het net zijn aangesloten met de omvormer. Die heeft de 50 hz nodig om te synchroniseren
    Hoe doe je dat in je tuintje.
    Kerncentrales enz. Hebben geen dikke kabels want die gaan naar de 380 kv die direkt deel uitmaak van het europese koppelnetwerk.
    Dus al die centrales zijn opzich direkt verbonden met jouw zonnepaneeltjes en zoger dat ze kunnen werken en dat je kunt koppelen.
    Praat over dingen waar je kennis van hebt en spui geen onzin van wat helemaal niet kan.
    Succes ermee.
    Bij hen die geen kennis hebben werkt alles en anders wordt het nog even uitgevonden

Aks ik er zo overna denk, zelfs mijn caravan heeft een zonnepaneel… werkt prima.
    Denk je dat ik er aan kabel aan heb hangen naar het net?
    De buurman heeft een boot met zonnepanelen en dat werkt ook… zonder netwerk.
    Heel simpel.

Schuldink
    Deelnemer

Ja maar dat is 12 volt en geen netspanning lieverd.
    Wel appels en peren vergelijken.
    Die kun je dus niet eens op het net aansluiten.
    Maar je hebt vast gelijk heel de wereld snapt het niet

Reinder Groote
    Deelnemer

@Schuldink
    Appels en peren?
    Zonnepanelen met zonnepanelen en stroom met stroom.
    De koelkast thuis werkt evengoed als de koelkast in mijn caravan.
    Als ik er zo bij nadenk.
    Ik heb ook tuinverlichting met echte lampen en echte zonnepaneeltjes en dat werkt ook hartstikke goed.
    Zonder netwerk.
    In de zomer werkt mijn hele huis, zelfs als ik die af zou sluiten van het net.
    Hoezo belasten zonnepanelen het netwerk?
    Met zonnepanelen op alle woonhuizen, kunnen ze voor 98% voorzien in hun eigen verbruik zo is uitgezocht.

Schuldink
    Deelnemer

Op rieten daken kan het niet.
    Op bedrijfsgebouwen is het dat meestens te zwak.
    Eigenlijk alleen daken op het zuiden en of platte daken.
    Dan wordt jouw bewering al heel anders.
    Maar als je niet geplaagd wordt door kennis werkt alles

Schuldink
    Deelnemer

Ik stop ermee want ik word misselijk van de onkunde

Reinder Groote
    Deelnemer

@Schuldink.
    Moet ik nu gaan noemen waar een kerncentrale allemaal niet kan?
    Dan kom ik veel en veel verder dan jouw lijstje.
    Al een kerncentrale gezien op een rietendak?
    Het onderzoek wat ik hierboven noem heeft het over voor zonnepaneel geschikte daken en dan kan zon-energie dus zorgen voor 50% en huishoudens voor 98%
    Tenminste als de overheid eens miljarden gaat steken in zon-energie in plaats van in windmolens.
    Maar ja, dan moeten ze een andere bron zoeken voor hun belastingen.
    Tuurlijk stop je want ik kom met serieuze onderzoeken van hele slimme mensen.

Reinder Groote
    Deelnemer

Power to the people en niet alleen in derde wereldlanden op het platte land, want Nederland heeft ook nog maar amper zonnepanelen.

Aart
    Deelnemer

Europese landen willen kernenergie als groene energie classificeren..

Is een slecht idee voor klassieke watergekoelde reactors, maar een zeer goed idee voor veilige Thorium-gesmolten-zout reactors.

Zie het kaartje in de bijlage.

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    Reinder Groote
    Deelnemer

@Aart Ja, net als pelletkachels en biomassacentrales.
    De EU is reuze natuurvriendelijk.

Aart
    Deelnemer

Het is niet de EU, maar een aantal landen in de EU met Frankrijk voorop.
    Maar in Nederland is er nu een hausse in houtkachels vanwege de instabiele gasprijs.

Reinder Groote
    Deelnemer

De EU gaf subsidie op pelletkachels en biomassacentrales zijn duurzaam volgens de EU
    Het afval van Thorium-gesmolten-zout reactors is allesbehalve veilig en uitermate geschikt voor vuile bommen en dat op zijn minst 300 jaar.
    Hebben de komende generaties geld voor de bewaking ervan en is die prijs dan in de kWh prijs doorberekend en is dat dan op zijn minst 300 jaar beschikbaar voor de beveiliging?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 88)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.