Heren,
Ik lees net de discussie over tegelijk terugleveren en verbruiken van energie over verschillende fases. Ik kan de bewering van R. de Graaff onderstrepen. Ik heb een Sagemcom T210d meter en zie met het uitlezen van de P1 poort hetzelfde gebeuren.
Hier zie ik een verbruik van het net van 125 Watt en een teruglevering van 1,1kW
1-0:1.7.0(00.125*kW)
1-0:2.7.0(01.100*kW)
Over de fasen heen is dat:
1-0:21.7.0(00.006*kW)
1-0:41.7.0(00.118*kW)
1-0:61.7.0(00.000*kW)
1-0:22.7.0(00.000*kW)
1-0:42.7.0(00.000*kW)
1-0:62.7.0(01.100*kW)
Op het schermpje van mijn meter zie ik gewoon een negatief verbruik (1100 – 125). Aangezien ik de P1 poort pas een paar dagen uitlees, moet ik nog even wachten om mijn gemeten verbruik (en teruglevering) te vergelijken met dat wat de Energiemaatschappij registreert.
Recente reacties op de nieuwsberichten