Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)
2 augustus 2022 om 11:46 in reply to: De salderingsregeling #152137

” Hoe anders is het nu, kWh prijs is geëxplodeerd, en de wind boeren lopen binnen ”

” En waarom wordt de particulier altijd aangepakt, hier gaan ze wel regelingen als salderen afschaffen ”

De boeren moeten van onze regering hun veestapel van de hand doen en wij mensen worden de nieuwe melkkoeien.

Maar @ronh, ik ben het wel met je eens.

29 juli 2022 om 14:57 in reply to: Nieuw jasje forum #138092

Hallo @astadjer, begint wel al meer op een echt forum te lijken, goed bezig.
Een opmerking is wel dat ik precies op dat hele kleine rode tekstje (verlopen tijdsaanduiding) moet klikken om je reactie te kunnen lezen.
Zelf kijk ik altijd naar de laatste voor mij nieuwe berichten en klik daarop, dat wordt nu een beetje een uitdaging.

Jammer is dat door de loop van de tijd heen ergens een verplichting is gekomen dat we bijvoorbeeld in de aanhef het niet meer over Arnold Stadjer mogen hebben maar over @astadjer.
Resultaat is nu wel dat je soms hele vreemde namen krijgt die moeilijk zijn te herleiden terwijl je met diegene in het verleden al hele discussies hebt gevoerd.

Maar op zich wordt het forum duidelijker en sneller te overzien wat langzaam aan niet meer te zien is onder de knop “Nieuws” , inmiddels staan daar al zoveel onderwerpen waarvan sommige voorzien zijn van reacties.
Je moet dan 10 bladzijden doorbladeren.

Arnold, sorry @astadjer, ga zo door.

27 juli 2022 om 14:10 in reply to: Hoe duurzaam is elektrisch rijden? #138068

@ronh , zo schoon zijn ze, kwam dit artikel tegen:

Bron:https://www.egear.be/elektrische-auto-fijnstof/

Uit een recent rapport van de OESO blijkt dat een elektrische auto met een actieradius van +-500 km (WLTP) 3% tot 8% meer fijnstof uitstoot (PM2.5) dan een conventionele auto. Kleinere elektrische wagens met een actieradius van +-160 km, doen het dan weer beter, met 11% tot 13% minder fijnstof-uitstoot.

26 mei 2022 om 19:28 in reply to: Verplichting warmtepomp 2026 #137384

Niet alleen het gasnet wordt uitgebreid ook de kolencentrales worden weer opgestart in Duitsland als Rusland stopt met gaslevering volgens Nieuws.nl

24 mei 2022 om 14:04 in reply to: Verplichting warmtepomp 2026 #137335

@aart, ik stook al 30-40 jaar een houtkachel gewoon omdat we ver afgelegen in het bos wonen, daarnaast hebben we een pelletkachel.


@jorrin-kemps
, volgens mij heb je gelijk, in de tijd dat er nog subsidie op de pelletkachel zat ging de prijs van dergelijke kachels ook flink omhoog.

20 mei 2022 om 19:00 in reply to: De salderingsregeling #152115

Afbouw salderingsregeling Bron Solar Magazine

Afbouw salderingsregeling weer uitgesteld, eigenaren zonnepanelen mogen tot 2025 volledig salderen
Minister Jetten meldt dat de afbouw van de salderingsregeling nog een jaar uitgesteld wordt, te weten tot 1 januari 2025. Vanaf dat kalenderjaar krijgen de eigenaren van zonnepanelen versneld minder voordeel.

In het oorspronkelijke wetsvoorstel zouden zonnepaneeleigenaren per 1 januari 2023 stapsgewijs minder mogen gaan salderen. Afgelopen januari werd echter al duidelijk geworden dat de afbouw met minimaal 1 jaar zou worden uitgesteld en nu is dus besloten om de afbouw 2 jaar uit te stellen.

36 procent
Direct gevolg daarvan is wel dat zonnepaneelbezitters per 1 januari 2025 direct 36 procent minder mogen salderen om de opgelopen achterstand op het oorspronkelijke wetsvoorstel in te lopen.

De nu door minister Jetten voor Klimaat en Energie voorgestelde afbouw is in de rechterkolom van onderstaande tabel te zien. De genoemde percentages betreffen het deel van de elektriciteit dat door de zonnepaneeleigenaar op het stroomnet wordt ingevoed en waarvoor nog gesaldeerd mag worden. Voor het overige deel ontvangen kleinverbruikers enkel nog een redelijke vergoeding van de leverancier. Toenmalig minister Wiebes maakte begin 2020 al bekend dat die redelijke vergoeding 80 procent van het leveringstarief zal zijn.

29 maart 2022 om 16:03 in reply to: Houtkachels en pelletkachels (uitstoot van) #136804

Ook hier stoken we al dik 40 jaar met hout, de laatste houtkachel gaat dit seizoen de deur uit en wordt ook vervangen door een pelletkachel.
En fijnstof meten we ook al een paar jaar (PM2.5 en PM10), kan niet zeggen of onze stookwijze veel effect heeft op het fijnstof.
Wij stoken hier met beleid, alleen droog (loof)hout en gecertificeerde pellets.

21 januari 2022 om 19:56 in reply to: Groningse gasvelden en aardgas #135363

Ja Arnold, wij als gewone burger kunnen wel wat vinden maar dat zet voorlopig geen zoden aan de dijk, het is tenslotte Den Haag die bepaald
En daar hebben ze de slogan ” samen met elkaar en samen voor elkaar “, maar dat zal nog wel even duren voordat dat zijn vruchten afwerpt.
Ik vind wel dat als Duitsland van ons gas wil hebben, moeten ze daar ook dezelfde prijs betalen als wij hier en geen subsidie, dan kunnen ze meteen ervaren hoe wij hier noodgedwongen de thermostaat lager moeten zetten omdat het bijna onbetaalbaar is geworden.

5 oktober 2021 om 10:12 in reply to: Opbrengst zonnepanelen #132606

Inmiddels heeft onze eigen leverancier actie ondernomen en komt er maandag iemand langs om de omvormers te vervangen.
Hoop dat er een keer een eind komt aan alle ellende.

25 september 2021 om 15:34 in reply to: Opbrengst zonnepanelen #132411

Vervolg op mijn bericht van 7 maart 2021:
Inmiddels is de gehele installatie weer opnieuw geplaatst en nu blijkt dat de tweede set van Omnik omvormers (ondanks de juiste connectoren) nog steeds niet naar behoren te werken.
Het blijkt dat de omvormers zelf brak zijn, maar om dat aan te tonen moest ik wel een andere installateur (Platen Duurzame Technieken) erbij halen.
Dit uitermate deskundige bedrijf wist samen met Libra, de hoofdleverancier van de omvormers, te achterhalen wat er fout gaat.
De omvormers vallen, naast andere zaken, op de meest vreemde tijden uit en starten dan ook niet meer automatisch op.
Ben nu bezig om deze zaak samen met onze eigen leverancier/installateur op te lossen.

26 augustus 2021 om 15:00 in reply to: Groene stroom of sjoemelstroom? #131705

Ik heb echte groene stroom zie ik.
Heb mede daardoor ook hier een prachtig uitzicht op tig windmolens, weet inmiddels dat mijn leverancier daar ook bij betrokken is.
Alleen nu staan alle molens stil, niet omdat er geen wind is maar laten we het er op houden dat er wat niet goed is met die enorme reuzen.
Nou ja, wij hebben nog stroom, is het niet van “buiten” dan wel van onze eigen zonnepanelen, maar hoop wel dat die reuzen, omdat ze er toch al staan, snel hun taak hervatten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)