Aangemaakte reacties
“We zitten helaas vast met ons contract en we gunnen ze echt geen opzegboete.”
MariV, weet je zeker dat je die boete betalen moet, vaak is het zo dat als je naar een andere leverancier gaat dat die de boete ook voor haar rekening neemt.
Heb dat gehad met Electrabel versus Eneco.
Inmiddels weer terug bij Electrabel met een actietarief van 3 jaar , ging me voornamelijk om de gasprijs , tussentijds opzeggen is boetevrij.
Ik mis nog een windpark in deze omgeving……. Waar komen de windmolens in de gemeente Emmen ?
Inmiddels keurig de afrekening gekregen van Electrabel, moet toegeven…. ziet er keurig netjes en begrijpbaar uit t.o.v. eerdere eindafrekeningen.
Uitermate jammer dat het zo lang heeft moeten duren, krijg overigens aardig wat centjes terug.
Zou haast weer teruggaan naar Electrabel.
En het is inmiddels half juli 2014 geweest,maar nog steeds geen afrekening.
Bellen en mailen heeft geen zin,want bij bellen krijg je een vaag antwoord en op mail helemaal geen reactie.
Heb wel een brief ontvangen waarin wordt aangegeven dat er wat probleempjes zijn.
Jacqueline, eerder werkten wij ook actief in het “nachttarief” maar door het plaatsen van zonnepanelen kijken we nu ook wanneer het zonnetje hoog aan de hemel staat en zetten dan de wasmachine (indien nodig) bijvoorbeeld aan.
Dan zie je weinig gebeuren in de meterkast.
Beste Peter, graag gedaan, daarvoor zijn we hier met z’n allen.
De lay-out werd in de Email ook duidelijker weer gegeven dan hier op het forum.
Tot de volgende ronde, groet
Adeo
Peter, “welke denkfout maak ik” ik zie er eigenlijk meteen al eentje en dat is de zin “De standen tot 30 april:” dat zal wel 31 maart zijn.
Verder neem ik aan dat toen je zonnepanelen zijn geplaatst en aangesloten je meteen de meterkast in bent gedoken om de meterstanden van toen die dag op te schrijven en ga ervan uit dat het verschil tussen de beide telwerken 1 en 2 respectievelijk 679 en 454 kWh is
De tellers van “terugleveren” stonden half december op 0 en nu (30 maart) op 195 en 519 kWh.
Mogelijk ben je een beetje in verwarring door de relatief lage opbrengst van je panelen maar dan moet je niet vergeten dat er in de wintermaanden weinig kWh. op de teller staan vanwege een zwak en laagstaand zonnetje.
Ik zie dat je 22 panelen hebt, ik heb er hier 27 en die hebben ook niet zoveel gedaan.
Bij mij komt dat in de wintermaanden door een laag staande zon die vrij lang achter de bomen bleef hangen.
Om een beetje vergelijking te plegen kijk hier maar eens
[Link verwijderd door moderator ivm 404-error]
Volgens mij klopt je verhaal verder.
sorry,was iets te snel.
G.W.,
Lijkt de belasting wel “mooier kunnen we het niet maken”
Als jij met T1/T2 aangeeft dat dat je verbruik is over een periode en met -T1/-T2 je oplevering van energie over een bepaalde periode dan zou toch het volgende moeten kloppen.
Oplevering volgens omvormer (over een bepaalde periode) beginstand 0 kWh en eindstand 150 kWh.
Beginstand (over diezelfde bepaalde periode) T1/T2 0 kWh en eindstand 30 kWh.
Beginstand (weer over diezelfde periode) -T1/-T2 0 kWh en eindstand 50 kWh.
Dan krijgen we toch het volgende.
Van de zelf opgeleverde energie op de omvormer, groot 150 kWh blijkt dat je op zonnige dagen daar meteen al 100 kWh van hebt verbruikt.
Je telwerk -T1/T2 geeft immers nog 50 kWh aan.(opbrengst)
Daarnaast staat het telwerk T1/T2 op 30 kWh. (verbruik)
Je daadwerkelijke verbruik is dus 100 kWh en 30 kWh = 130 kWh.
kWh die je dus direct verbruikt zie je dus niet terug op de meter -T1/-T2
Als puntje dan bij paaltje komt heb je nog een batig saldo van (opgewekt)-T1/-T2 50 kWh minus (verbruik) T1/T2 30 kWh = nog over 20 kWh te salderen bij de eindafrekening.
Mocht ik ernaast zitten dan komen hier vast nog wel reacties op.
Houd hier al jaren dagelijks de standen bij, normaal gaat hier in de nacht een verbruik van zo’n 3 tot 4 kWh, ligt ook een beetje aan de pompen van de cv en de vaatwasser.
Dus vind het verbruik van 187 kWh over een paar dagen wel heel erg veel.
Is precies dezelfde als die van OmnikPortal en werkt inderdaad als een trein.
Inge Geurs, niet alle “slimme meters” zijn slim, dat zijn met name de meters van voor 2010 heb ik begrepen.
Wij hebben ook een domme “slimme meter” en wel de Iskra Ce Mio 1304 en dan type
MT171……K0, die heeft geen uitleesmogelijkheid op afstand maar wel een IR optische poort.
Mocht je dezelfde meter hebben waarvan het typenummer begint met MT171…. en aan het eind K1 is die wel uitleesbaar op afstand.
Toch heb ik met bovenstaande slimme meter geen enkel probleem, hij geeft netjes aan wat in het dal- en piekverbruik wordt aangeleverd aan opgewekte stroom.
Daarnaast kan ik dat vergelijken met de software van de omvormers zelf, die geven altijd wat meer aan dan je meter omdat het mogelijk is dat je meteen al tijdens het opwekken van energie ook energie verbruikt.
Ik vraag mij af of jij ook gebruik kunt maken van de uitleesmogelijkheden op de omvormer zelf.
Je geeft aan dat jouw lage opbrengst al vanaf 2011 gaande is, wat is de reactie van je energieleverancier?






















Recente reacties op de nieuwsberichten