Dit onderwerp bevat 49 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door Mia.
Naar forumoverzicht
26 augustus 2021 om 16:08 #139210

Nu Europa vanaf 2035 alleen de verkoop van elektrische autos toestaat, moet bidirectioneel (thuis/bedrijf) laden van de elektrische auto de nieuwe standaard worden. Hierdoor ontstaat er een veel stabieler electrisch netwerk waarbij door opslag pieken en dalen uitgevlakt wordt. Bidirectioneel laden wordt op deze wijze ook veel sneller betaalbaar en ook in belang van de energietransitie is.

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
26 augustus 2021 om 16:08 #131711

Ik heb sinds kort een elektrische auto. Ik zou graag willen weten of ik de batterij van de auto kan gebruiken om stroom weer terug mijn huis in te kunnen krijgen. Is dit al mogelijk? En zo ja waar kan ik hiervoor extra informatie krijgen? Zo nee, is dit wel aanstaande?

26 augustus 2021 om 16:08 #132426

Autofabrikanten gaan standaard de teruglevertechniek inbouwen in hun elektrische auto’s. Dit maakt het mogelijk om opgeslagen elektriciteit óf terug te leveren aan het elektriciteitsnet of dan wel te gebruiken in huis. Ben jij hier voorstander van of zie je mogelijke beren op de weg?

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.