15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #139210
    PAJM Huijbregts
    Deelnemer
      @pedri

      Nu Europa vanaf 2035 alleen de verkoop van elektrische autos toestaat, moet bidirectioneel (thuis/bedrijf) laden van de elektrische auto de nieuwe standaard worden. Hierdoor ontstaat er een veel stabieler electrisch netwerk waarbij door opslag pieken en dalen uitgevlakt wordt. Bidirectioneel laden wordt op deze wijze ook veel sneller betaalbaar en ook in belang van de energietransitie is.

      #132426
      Arnold
      Sleutelbeheerder
        @astadjer

        Autofabrikanten gaan standaard de teruglevertechniek inbouwen in hun elektrische auto’s. Dit maakt het mogelijk om opgeslagen elektriciteit óf terug te leveren aan het elektriciteitsnet of dan wel te gebruiken in huis. Ben jij hier voorstander van of zie je mogelijke beren op de weg?

        #131711
        A Maters
        Deelnemer
          @agmatershotmail-com

          Ik heb sinds kort een elektrische auto. Ik zou graag willen weten of ik de batterij van de auto kan gebruiken om stroom weer terug mijn huis in te kunnen krijgen. Is dit al mogelijk? En zo ja waar kan ik hiervoor extra informatie krijgen? Zo nee, is dit wel aanstaande?

          #131717
          sunnylover
          Deelnemer
            @sunnylover

            google eens op V2H

            #132434
            Arnold
            Sleutelbeheerder
              @astadjer

              Hoi @agmatershotmail-com,

              Zojuist hebben wij hier een artikel voor geschreven. Concluderend: Ja, dit is mogelijk en gaat toenemen.

              Lees ook: https://www.zelfenergieproduceren.nl/nieuws/de-elektrische-auto-als-thuisbatterij/

              #132578
              N.Barkmeijer
              Deelnemer
                @barkiecar

                De autofabrikant wil daar natuurlijk ook iets voor terug. Als de batterij frequenter gebruikt gaat worden dan zal de garantie eerder aangesproken kunnen worden. Dit zul je terugzien in de prijs voor een dergelijke voorziening of in de garantievoorwaarden.
                Natuurlijk ben ik voorstander van deze mogelijkheid want het geeft de welwillende burger de mogelijkheid om efficiënt met energie om te gaan.

                #132579
                A.L.Coolen
                Deelnemer
                  @bramcoolen

                  Raar dat losse accu’s om stroom op te slaan onbetaalbaar/duur zijn maar dat de auto-industrie ( lees:Nissan-leaf), wel in staat is om dit ( in autovorm) voor elkaar te krijgen. Misschien moet de overheid eens gaan informeren bij de auto-industrie? Ook kan de overheid ( die wil dat wij massaal overstappen van fossiele brandstoffen naar zonne-energie), er voor zorgen dat er subsidie komt op middelen om energie op te slaan. Hierdoor wordt het voor particulieren aantrekkelijker ( lees: betaalbaarder) om hier in te investeren. De grote lijn van het verhaal: Als je als overheid wil dat iedereen mee doet aan de ENERGIE-TRANSITIE zul je dit betaalbaar moeten houden, anders wordt “bewegen” voor de minder gefortuneerden ONBETAALBAAR! ( denk aan huidige absurde benzineprijzen, stijgende gasprijzen). Op deze manier vallen er steeds meer mensen af die überhaupt nog mee kunnen doen met de huidige energietransitie! Mensen willen wel meedoen maar kunnen het niet betalen…..
                  “ Jan Modaal” kan geen Tesla of elektrische auto betalen die €30000,00 kost !
                  Deze zelfde mensen worden nu gestraft omdat ze alleen op fossiele brandstof kunnen rijden! ( die op dit moment ook al onbetaalbaar begint te worden)!
                  Milieubewust is op dit moment alleen mogelijk voor de “ rijken” en de “ armen” betalen op dit moment de kosten hiervoor…
                  Ironisch?, toch !
                  A.L.Coolen

                  #132580
                  Han Brouwer
                  Deelnemer
                    @hanbrouwer

                    Het gebruik van de elektrische auto als opslagmogelijkheid en het gebruik van een speciale accu is een druppel op een gloeiende plaat. Ik laad m’n elektrische auto op met een snelheid van 3,3 kWh. Meestal moet ik 28 kWh laden om de accu vol te krijgen. Volledig opgeladen heeft de accu een capaciteit van ruim 30 kWh. Dat beetje stroom dat ik in de maanden april tot en met september gebruik in de donkere uren is nihil. Het grote stroomverbruik heb ik van oktober tot en met maart want dan draait de warmtepomp om het huis te verwarmen. Opslag van energie zou alleen nuttig zijn als ik het een aantal maanden later zou kunnen gebruiken en zulke grote accu’s zijn er niet.

                    #132582
                    André van Elferen
                    Deelnemer
                      @andre-vanelferengmail-com

                      Hai

                      Ik lees net het bericht over het gebruik van de auto-batterij als thuis batterij. Ik rij nu al een 2-tal jaar een Nissan Leaf naar volle tevredenheid met in het achterhoofd dat ik hem kan aansluiten aan mijn huis installatie en via de Bi-directionele laadvoorziening een bijdrage kan leveren aan het ontlasten van de net-infrastructuur en het eigen gebruik van mijn geproduceerde energie kan optimaliseren. Ik zie dat dit bericht ondersteunt wordt door Wallbox en deze maken een apparaat dat mij dat mogelijk kan maken. De Quasar, ondertussen meerdere keren het web-formulier op de webpagina van Wallbox ingevuld voor extra info/offerte helaas krijg je dan geen reactie, lijkt of zij geen interesse hebben voor klanten. Wellicht dat dit berichtje ze kan motiveren iets te laten weten.

                      #132602
                      Mia
                      Deelnemer
                        @mortyr

                        Ik vind dit goed nieuws, ondanks dat ik nog geen elektrische auto kan betalen. Dat de functionaliteit er is, is vooral goed voor de toekomst waarbij tweedehandse elektrische auto’s meer en meer de occasion markt veroveren. Dan is wellicht het gebruiken van de elektrische auto als opslagaccu normaal geworden. Ik denk dan in 2030 alvast 😉 haha. Goed nieuws voor de lange termijn.


                        @hanbrouwer
                        , het voordeel zit hem dan toch in dat je met de opgewekte stroom die je normaal teruglevert aan het elektriciteitsnet, je auto hebt opgeladen? En je er vervolgens mee kan rijden? Lijkt mij een groot voordeel. En je weet zeker dat het groene stroom is ook nog. Het klopt inderdaad dat we op zoeken zijn (en moeten) naar seizoensoverbrugging, maar volgens mij zijn er nog (lang) niet op dat punt aangekomen.

                        #132603
                        Mia
                        Deelnemer
                          @mortyr

                          Hoi @andre-vanelferengmail-com,

                          Je kunt ook een webshop proberen die deze wallbox verkoopt. Misschien kunnen zij je meer vertellen? EV store heb ik gevonden.

                          #132612
                          Han Brouwer
                          Deelnemer
                            @hanbrouwer

                            Dat klopt. Mijn punt was dat het weinig nut heeft om de energie die je hebt opgewekt op te slaan in de batterij van de elektrische auto. Tijdens de nachtelijke uren gebruik je nauwelijks stroom, zeker als je ledverlichting hebt. Wat je overdag opwekt kun je het best direct gebruiken vooral grot energievreters zoals wasmachine, magnetron, inductiekookplaat, e.d.

                            #133588
                            Peter Scheer
                            Deelnemer
                              @pjscheer

                              Ik heb sinds enkele weken een Nissan Leaf. deze heeft de mogeijkheid om terug te leveren aan jet huis. Alleen er is geen laadpaal die dat mogelijk kan maken. na lang zoeken heb ik er een gevonden de WallBox a 5500 euro.
                              Zijn er leden onder ons die mij verder kan helpen voor zo’n bidirectionele laadpaal?

                              #137831
                              CJ van der Hoeven
                              Deelnemer
                                @dekees

                                Zonne-energie is er vooral overdag. Het meeste verbruik is s’avonds.
                                Met een thuisbatterij -al dan niet in de auto- hoeft het overschot van de middag niet via de kabels afgevoerd te worden, en hoeft het s’avonds ook niet meer terug.

                                Per saldo dus een lagere belasting van het electriciteit netwerk. En als iedereen dat doet kunnen we gemakkelijk toe zonder het netwerkt te verzwaren.

                                #137839
                                André van Elferen
                                Deelnemer
                                  @andre-vanelferengmail-com

                                  Hai,

                                  Ik rij al jaren een Nissan Leaf de enige auto die dit standaard kan. Maar……… Als je probeerd zo’n bidirectioneel laadpunt te kopen (of te laten installeren) dan reageert er niemand. (overigens ken ik maar een aanbieder (Wallbox Quasar) die zoiets “aanbied”).
                                  Meerdere keren via de webpagina van Wallbox gevraagd om offerte maar dan gebeurd er niets meer.
                                  Is er iemand binnen een van de fora die wel weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
                                  De Nissan Leaf is de eerste die het kan maar is door de EU op een zijspoor gerangeerd om niet voor Chademo te kiezen als laad interface. (Ik heb daar ook zo mijn gevoelens bij).

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.