Tags: greenchoice, salderen, teruglevering
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2013 om 09:20 #8616
Ben je klant bij Greenchoice? Deel hier de ervaring die je hebt als zelf energie producerende klant van Greenchoice.
11 oktober 2013 om 15:39 #11773Ik ben klant bij Greenchoice. Op “Mijn Greenchoice” is het, als je een digitale meter hebt (een niet slimme meter), niet mogelijk om je terugleverstanden te bekijken. De standen voor teruglevering geef je apart door en wordt verrekend op de jaarnota. Via de app voor Omnik kun je wel alles bijhouden. Da’s dan weer mooi. Tot nu toe nog geen mindere ervaring met Greenchoice.
16 oktober 2013 om 09:23 #14578De digitale meter die ik heb, houdt ook de meterstanden van de opgewekte en teruggeleverde energie bij.
21 oktober 2013 om 13:42 #14679Ik ben ook klant bij greenchoice. In mijn persoonlijk dossier staan 2 tabjes. “Opwekking”en “teruglevering”. Ik kan dus per dag zien wat mijn teruglevering is in de piek en dal uren. Daarvoor heb je inderdaad een slimme meter nodig. Voor goede monitoring is dat aan te bevelen. Vraag prio plaatsing aan bij Enexis.
21 oktober 2013 om 17:29 #14688Dag zonnige Deni
Hoeveel vertraging zit er op de uitlezing via het internet?
Ik bedoel, wanneer kun je aflezen wat er vandaag gebeurd is.Groet
Megat22 oktober 2013 om 10:23 #14695Gemiddeld 2 werkdagen. Ik heb daarnet gekeken en zie nu de standen t/m 21-10-2013.
Ik kan dus het verbruik van 20-10-2013 zien (bepalen).
Het verbruik van gisteren zal ik morgen te zien krijgen.31 oktober 2013 om 12:48 #25624Ik ben ook klant bij greenchoice en tevreden. De meterstanden kan ik per dag uitlezen op de website, ik vindt het wel raar dat er wel maandelijks een voorschot betaald moet, en er na 1 jaar terug leveren, er pas terug betaald wordt, met een aparte terug lever nota, hier wordt aan gewerkt volgens greenchoice!
1 november 2013 om 17:37 #25998Ik ben ook klant bij greenchoice. Ik lever meer terug als ik verbruik en krijg dus elk jaar meer terug als ik betaald heb!! Prima geregeld
6 november 2013 om 20:13 #29064ik ben al jaren klant bij Greenchoice en sinds april 2012 heb ik zonnepanelen en lever energie terug. Sinds juli 2012 heb ik een slimme meter gekregen en kan als ik wil of het nodig vind de standen lezen. Ik ben tevreden over Greenchoice, een aandachtspunt vind ik wel dat je eerst de afgenomen energie moet betalen en daarna pas de door mij geleverde energie uitbetaald krijg.
10 november 2013 om 14:52 #32257Dus als ik het goed begrijp betaal je bij Greenchoice een voorschot dat gebasseerd is op enkel wat je afneemt en vervolgens reken je dat af bij de jaarafrekening en weken later krijg je pas de teruggeveerde energie verrekend?
Dus dan heeft Greenchoice eerst overbodig geld van je geïncasseerd wat ze een paar weken later weer terugbetalen, vreemde manier van afrekenen wat me nu dus belet om over te stappen.
10 november 2013 om 17:31 #32258@Jan,
Greenchoice incasseert niet te veel.
Na 1 jaar vragen ze om de meterstanden van de afname en teruglevering.
Wat je terug levert wordt apart verrekend (aparte nota).
Dit gebeurt gelijk met de nota van je afname.Voorbeeld :
Voordat ik panelen had, verbruikte ik 5.700 kWh per jaar.
Mijn panelen gaan 2.100 Kwh opleveren.
Daarvan neem ik zelf 1.200 kwh rechtstreeks af en lever 900 kWh terug.
Mijn afname verbruik is 4.500 kWh geworden (5.700 – 1.200).Ik heb Greenchoice na het plaatsen opdracht gegeven om mijn maandelijks voorschot met € 25,- te verlagen (1.200 x 0,25 / 12).
Mijn jaarnota afname zal precies op € 0,- komen (merkelijk verbruik – voorschotten)
Daarnaast zal ik een teruglevernota van € 225,- gaan ontvangen (900 x 0,25).Het zou inderdaad mooi zijn dat alles op 1 nota staat. Ik dank dat door Greenchoice hieraan gewerkt wordt.
10 november 2013 om 20:10 #32260Bedankt voor je duidelijke uitleg heel verhelderend 🙂
Het meest ideale is natuurlijk dat je die 225€ min of meer al in je voorschot zou kunnen meenemen zodat je maandbedrag verder omlaag kan.
3 december 2013 om 23:57 #46475Greenchoice is al jaren onze leverancier. Heel tevreden. Scherp tarief kunnen afspreken. Hoe het gaat uitpakken nu wij sinds april zonnepanelen hebben moeten we nog afwachten. Wel direct ons voorschot drastisch kunnen verlagen.
Als partner van MorgenGroeneEnergie.nl dubbel voordeel!4 december 2013 om 04:04 #46483Ook ik ben sinds augustus weer klant van Greenchoice vanwege het scherpe aanbod voor gas en stroom.
Op Mijn Greenchoice is alles makkelijk zelf te regelen. Mooie overzichtelijke site. Ik zet wel mijn voorschot extra laag omdat ik eens 2 jaar heb moeten wachten eer ik mijn 632 euro teveel betaalde voorschotten terug kreeg. Ik zorg zo dat dit niet meer gebeuren kan.
De meterstanden zijn goed af te lezen op deze website, de “slimme meter” mag dan wel slim zijn maar het personeel gaf eerder wel eens verkeerde meterstanden door bij een overstap.
Is allemaal wel op te lossen maar geeft een hoop gedoe.
Ik ben benieuwd naar de jaarafrekening van Greenchoice, want die zijn niet altijd even makkelijk.
De laatste eindafrekening van Essent was niet eenvoudig.4 december 2013 om 04:20 #46484Wij hebben de zonnepanelen via New Energie Systhems van de failliete firma Scheuten op het dak liggen. Dat is dan dikke pech. Door het aanschaffen van een Solar Log (500 euro) kregen we controle over de werking en levering van de panelen. Weg was de winst. Later kozen wij om de panelen te laten repareren want een vergoeding via de verzekering van Scheuten zit er niet in. New Energie Systhems nam de helft van de reparatiekosten op zich. Maar weer was onze winst weg. Laten we hopen dat de zon nog flink zal schijnen.
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.