• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand geleden door ron.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Arnold Stadjer
    Sleutelbeheerder

Met een slimme thuisbatterij kan je niet alleen de energie van je zonnepanelen opslaan, maar deze ook op het gewenste moment terugleveren aan het elektriciteitsnet. Hierdoor kan je met een dynamisch energiecontract meer geld verdienen.

In deze topic kun je discussiëren over de slimme thuisbatterij

ron
    Deelnemer

Batterijen die zo iets kunnen zijn best duur, tussen 8 en 9k.
    Denk niet dat je met opladen als de stroom goedkoop is en terug leveren als die duur is dit bedrag ooit terug gaat verdienen.

Hoe het zit met salderen met een dynamisch contract snap ik nog niet helemaal.
    Salderen is ook met een dynamisch contract van toepassing, begrijp ze verrekenen tegen de gemiddelde stroom prijs.

Maar hoe dit exact in elkaar zit is me nog niet duidelijk (moet eind volgende maand een keuze maken, loopt mijn contract af), heeft iemand hier info over?

ron
    Deelnemer

kreeg zojuist bericht hoe het zit:

Leuk om te lezen dat u geïnteresseerd bent in ANWB Energie!

Wij bieden (alleen) een dynamisch contract aan. Dat wil zeggen dat wij door middel van een slimme meter de uurtarieven bij u in rekening kunnen brengen. De actuele uurtarieven kunt u altijd zelf bijhouden via de energie app of https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven
    De prijzen van de volgende dag worden meestal tussen 15:00-17:00 uur bekend gemaakt.

Tot slot hanteren wij voor het terugleveren van (PV) stroom ook de actuele uurtarieven.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dus salderen van PV stroom heb je met een dynamisch contract niet meer, ze rekenen met de uur prijs.

Geeft wel de mogelijkheid om energie in je batterij op te slaan bij een lage prijs en terug te leveren als de stroom prijs duur is.
    Niet duidelijk hoe dit dan met de inkoop kosten energie kosten en opslag duurzame energie kosten zit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.