Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door Minze.
Naar forumoverzicht
30 oktober 2022 om 10:03 #139161

Ik heb 40 zonnepanelen en lever 6050 KwH terug. Ontving 5 cent per KwH.
Nu heb ik een jaar infrarode 3 stralings panelen/balken en mijn gasverbruik is van 2350 m3 naar 200 m3 verminderd.
Ik gebruik nu al mijn teruglevering 650 KwH voor de verwarming. Een aanrader!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
24 november 2022 om 20:09 #139431

Als je genoeg panelen hebt lijkt het me een goede en comfortable oplossing.
Echter bij infrarood verwarmen wordt elektrische energie direct omgezet in warmte.
Dit is veel minder efficient dan je energie steken in een warmtepomp/airco waarbij de energie die je er insteekt tot 5x zoveel warmte oplevert, afhankelijk van de S.C.O.P. factor.
Ik kan niet zo veel panelen kwijt, dus heb ik gekozen voor airco verwarmen.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.