4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #11775
    Megat
    Deelnemer
      @megat

      Beste allemaal,
      Gelijktijdig met de slimme E meter werd ook een Gasmeter met een draad geplaatst van het merk Uniflo.
      Deze meter is nauwelijks af te lezen. Je moet echt op de knieën en zelfs dan nog buigen om hem met een zaklamp in de hand af te kunnen lezen. Dit is in vergelijking met de oude gasmeter echt een verslechtering. Je word hierdoor echt niet uitgenodigd om je stand te monitoren

      Groet
      Megat

      #14594
      ZEP
      Sleutelbeheerder
        @enexis

        Beste Megat,
        Ik begrijp dat het vervelend is om op handen en voeten, met een zaklamp in de aanslag je gasmeter af te lezen. Helaas is het voor mij op dit moment niet mogelijk om de situatie fysiek in te zien. Wel kan ik me voorstellen dat er wellicht een S-koppeling is geplaatst waardoor de gasmeter 2 á 3 cm lager hangt dan de oude gasmeter. Ook kan het zo zijn dat je voorheen een oude gasmeter hebt gehad met een draaischijf. Deze is makkelijker af te lezen dan een digitaal display. Bij de Slimme Meter zit het display aan de voorkant. Er zijn altijd nog oplossingen beschikbaar om je meterstanden dagelijks/wekelijks/maandelijks te monitoren. Uiteenlopend van een apparaat dat je direct aansluit op je slimme meter, tot een webapplicatie. Via onderstaande websites kun je hier meer informatie over vinden:
        http://www.energieverbruiksmanager.nl
        http://www.slimmemeterportal.nl
        http://www.goeiepeer.nl
        Is bovenstaande situatie en/of oplossing niet van toepassing? Dan zou ik graag jouw adresgegevens ontvangen in een privébericht. Dan zoek ik het specifiek voor je uit.

        Groet Monique

        #14597
        Megat
        Deelnemer
          @megat

          Dag mijnheer of mevrouw Enexis,

          Onze eerdere gasmeter was een exemplaar met telrollen en – voorovergebogen – afleesbaar. De huidige is digitaal en ronduit slecht fysiek afleesbaar. Dit ervaar ik als een verslechtering in de dienstverlening.
          De meter hangt op dezelfde hoogte als zijn voorganger.
          Behoudens die van het slimmemeter portal, lijkt het dat alle overige afleesmogelijkheden betaald moeten worden. Dit vind ik geen aanlokkelijk perspectief, zeker niet in het licht van besparen op de energierekening. Voor de goeie peer lijken wij – nog – niet in aanmerking te komen.

          Groet
          Megat

          #14656
          ZEP
          Sleutelbeheerder
            @enexis

            Beste Megat,

            Graag willen wij een passende oplossing aanbieden. Wanneer ik je adresgegevens ontvang, stuur ik de situatie door naar de afdeling Klachten & Claims. De adres gegevens kan je toesturen naar zelfenergieproduceren@enexis.nl.

             

            Groet Monique

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.