Aangemaakte reacties

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
27 december 2015 om 16:48 in reply to: De analoge meter #77031

@Miab,

Je kan me overal naar toe verwijzen, maar pak gewoon even de website van een willekeurige energie leverancier. Ik pak nu essent als voorbeeld. Daar krijg ik voor elke KWH die ik terug lever 8 cent (Levert u meer terug dan u verbruikt? Dan krijgt u van Essent 8,00 cent per kWh*) en elke kWh die ik afneem bij hen daar betaal ik 21,98 cent voor… (alles van de website van essent gehaald nu). Dus u kunt salderen tot u een ons weegt, maar bij een slimme meter krijg ik voor elke kWh die ik overdag terug lever 8 cent en voor elke kWh die ik in de avond weer terug wil hebben betaal ik dan bijna 22 cent.. Met mijn analoge meter zien ze niet wat ik overdag terug geef en in de avond vraag, dus kijken ze alleen onder aan de streep naar wat ik totaal heb afgenomen… en daar zit dus mijn voordeel van de analoge meter..

25 december 2015 om 11:13 in reply to: De analoge meter #77004

Dag Wil,

Enige wat ik weet is dat je bij de slimme meter meer betaald voor wat je afneemt dan voor wat je terug krijgt en alleen dat al maakt een analoge meter interessant!
Dus MiaB, rechtsongelijkheid is hier gewoon een feit en in mijn ogen wordt daar tegen opgetreden door iedereen zo vlug als mogelijk van een nieuwe meter te voorzien zodat diegene die nu nog “geluk” hebben met hun analoge meter straks ook “gefopt” worden..

Het is niet voor niets dat wanneer je je zonnepanelen gaat registreren dat ze dan zo vlug als mogelijk een nieuwe meter komen hangen. Ze zijn er als de kippen bij met een fantastische uitgebreide brief over de voordelen en waarom je vandaag nog de aanvraag zou moeten doen.. Bij mij viel dat kwartje wel erg vlug toen er in de brief over “gratis” en “zo snel mogelijk” werd gesproken… een korte zoektocht op het WWW wees al vlug uit dat je zo lang als mogelijk je draaischijf meter moet laten hangen (als deze tenminste ook geschikt is om terug te tellen). Praktijk voorbeelden genoeg in onze wijk van mensen die wel of geen slimme meter hebben en dit met elkaar vergeleken hebben…

Mvg, Frans

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)