3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Frank
    Deelnemer
      @franciscus

Ik vraag me af of energieleveranciers zoals tiber, frank energie, anwb energie, die op sommige dagen/uren zelfs betalen als je stroom afneemt (bij negatieve stroomprijzen), interessant zijn als je terug levert met je zonnepanelen. Ik wek bv.4200 kwh op en ik gebruik daarvan zelf 3000kwh, die nu nog wordt gesaldeerd.

Ik heb geen goed inzicht in hoe vaak er negatieve stroomprijzen zijn en wat dat voor een beeld geeft op jaarbasis. Als je dus op dat soort momenten levert, betaal je er geld bij begrijp ik.

Iemand ervaring met deze maatschappijen en teruglevering?

[Topic verplaatst naar forum “energieleveranciers” door moderator]

Mia
      Deelnemer
        @mortyr

Hoi @franciscus, ik heb zelf geen ervaring met deze energieleveranciers en hun energiecontracten. De energiemarkt vind ik op dit moment sowieso lastig in te schatten. Als je zonnepanelen hebt zou ik persoonlijk liever kiezen voor zekerheid met een vast contract of variabel contract, waarbij de energieleverancier jaarlijks saldeert. Want juist op piekmoment (zomer) wordt de prijs van elektriciteit goedkoper en kan je zomaar bijbetalen voor je teruglevering. Ik hoor zelfs dat sommige mensen hun omvormer dan uitschakelen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van energie opwekken.

Arnold Stadjer
        Sleutelbeheerder
          @astadjer

Beste @franciscus en @mortyr, we hebben een stuk geschreven over energiecontract, waarin de verschillende aspecten worden belicht.

Welk energiecontract kies je. Dynamisch energiecontract of vastzetten?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.