Aangemaakte reacties

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
6 december 2013 om 12:13 in reply to: Slimme meter uitlezen (energieverbruiksmanagers) #46582

Ik sluit mij er bij aan om de slimme meter slim te willen gebruiken, zonder veel externe apparaatjes, lankabel inpluggen iets ertussen (zal nodig zijn) en dan naar de router. Om vervolgens de data op de pc/laptop te ontvangen. Daar is die slimme meter toch voor bedacht, althans dat lees ik zo hier en daar? Om de klanten slimmer te laten omgaan met energie.
Nu heb ik een oude ferrarismeter achter de (Mastervolt Soladin 600) omvormer gehangen. Dat werkt ook maar heeft zijn beperkingen, zoals bijvoorbeeld dal en piek is niet af te lezen.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)