• Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door ton.
16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    ton

KU leuven werkt aan een zonnecel die ook tevens waterstof aanmaakt.https://www.installatieprofs.nl/nieuws/duurzame-energie/zonne-en-alternatieve-energie/onderzoekers-ku-leuven-maken-waterstof-met-zonnepanelen
    Voordeel je kan zelf makkelijk de overschot in de zomer opslaan in een waterstoftank opslag. Dus dan kan je in de zomer en winter wanneer dan ook zelf je waterstof thuis tanken. Volgens de KU Leuven zou je voldoende hebben aan 25 waterstof zonnecellen voor een heel jaar energie voorraad. Dat is ideaal Dus ik zie zeker een toekomst voor de waterstof voor auto’s omdat waterstof snel te tanken is. Ook de vrachtwagen industrie gaat volop voor waterstof als brandstof. Ze kunnen niet anders omdat alleen accu’s niet voldoende zijn voor 40 ton gewicht. Mercedes is daar al volop mee bezig https://www.ttm.nl/fleet/brandstoffen/mercedes-benz-introduceert-waterstoftruck-genh2-maar-pas-na-2025/129319/ Daarom zullen ook alle tankstations snel voorzien worden van waterstof tankmogelijkheden Dus dan liften wij mee op de noodzaak van de waterstof behoefte van vrachtauto’s en die tankstations zullen ook wereldwijd dan te vinden zijn. Dus ik zie die waterstof auto wel zitten voor de toekomst. Temeer als je dan waterstof zonnecellen op je dak legt zelfs thuis kan tanken. Nou wat is er mooier dan vanuit thuis te kunnen tanken en dan meer dan 600 km te kunnen rijden. En op vakantie kun je dan overal tanken binnen 5 min. Dat kun je van een elektrische auto nog niet zeggen. Nog niet zeg ik er duidelijk bij omdat ook daar de ontwikkeling heel snel gaat. Zo snel dat de mensen geen elektrische auto meer kopen nu omdat ze denken nog even wachten want dadelijk komt er een veel betere versie en is mijn oude elektrische auto niets meer waard. Ik snap die gedachte zeker omdat ik daar zelf ook mee worstel.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Deel deze pagina!