8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #140600
    Arnold
    Sleutelbeheerder
      @astadjer

      Moet de overheid een subsidieregeling in het leven roepen voor thuisbatterij?

      #141295
      Mia
      Deelnemer
        @mortyr

        Op dit moment zijn thuisbatterijen veel te duur. Dus een aanschafsubsidie zou de thuisbatterij betaaldbaarder maken, maar dan nog is zo’n groot ding niet rendabel op dit moment..

        #141466
        Erik de Pooter
        Deelnemer
          @erikdepooter

          Misschien zit die thuisbatterij wel in je elektrische auto.
          Alleen vraag ik me dan af, in hoeverre dat de levensduur van die accu bekort. Voor de accu van een elektrische fiets wordt aangeraden die na 500 keer op- en ontladen te vervangen. Als dat met de auto ook zo is, ga ik die niet als thuisbatterij gebruiken.

          #141479
          Post den Riet
          Deelnemer
            @post-den-riet

            Thuisbatterij heeft alleen in de winter nut. Laat dat nou de periode zijn dat de zon nauwelijks schijnt. In de zomer wekken mijn zonnepanelen tot +/- 21:00 uur energie op. Wasmachine’s, koelkasten en machine’s kunnen (geheel of deels) op de teruglever stroom werken. Mijn elektra verbruik was in de zomer 1/5 (mrt – sept 360 Kwh verbruik ‘s-nachts en regendagen) van wat ik in de winter verbruik (oct – febr 2050 Kwh).
            Bovenop mijn lening t/m 2027 een investering in een accu gaat het niet worden. Ik weet ook niet hoe lang een thuisaccu meegaat. Klinkt allemaal leuk met auto accu’s. Ik wacht het nog liever af.

            #141480
            Post den Riet
            Deelnemer
              @post-den-riet

              Laat staan wat een thuisaccu op kan slaan per dag in de winter. Mijn verbruik gemiddeld 15 KwH per dag in wintermaanden terwijl een accu 6 Kwh terug levert? Gaat het niet worden. PS. Jetten weet totaal niet waar hij het over heeft. Dat terzijde. Teruglever stroom 0,15 belasting niet ingelost naar de schatkist. Gemiste kans. Totaal geen controle op begrotingen van energiebedrijven.

              #141555
              sunnylover
              Deelnemer
                @sunnylover

                inmiddels is de techniek van accu´s in vergelijk tot 10 jaar geleden weer een heel stuk verbeterd. Bijvoorbeeld de LiFePO4 accu´s kunnen tot wel 95% worden ontladen. Bij een ontlading tot 80% gaan deze ongeveer 5000 cycli mee. een gemiddelde levensduur van 10 tot 15 jaar is de verwachting bij een goed ontworpen installatie (gebaseerd op een maximale ontlading van 80%)

                Nu de hele wereld wordt gepusht om over te gaan op elektriciteit als energie bron is de verwachting dat de capaciteit van accu systemen elk jaar met 10 tot 20% toeneemt.
                Wanneer je nu een accu systeem aanschaft weet je dat voor het einde van de levensduur van jouw systeem, er accu´s zijn die vele malen hogere capaciteit hebben. Maar nu een accu systeem kopen betekent wel dat je ongeveer 12 jaar lang de piek tarieven van je energie leverancier kunt omzeilen. Die energie leveranciers staan in de startblokken om 4 tot 6 verschillende tarieven per dag in te voeren, uw slimme meter is er al op voorbereid…

                #141676
                Adeo
                Deelnemer
                  @bosch
                  #146029
                  bernard schoenmakers
                  Deelnemer
                    @bernard-schoenmakers

                    Zeker moet er subsidie komen op thuis accu,s wil het een beetje interessant worden en je enkele dagen zonder zon kunnen overbruggen heb je al gauw 50 tot 250kw op slag nodig . Hopelijk komen de sodium batterijen snel op de markt.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.