4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #117285
    Jos Timmermans
    Deelnemer
      @drjoepoetbroenssem

      Ik zou graag het water in mijn warmtepompboiler willen verwarmen van 52C naar 65C op het moment dat er een overproductie aan zonnestroom is. De boiler heeft een optie om dit te doen maar daarvoor moet hij een signaal krijgen. Kan ik dit signaal ergens vandaan halen bv van de omvormer of de slimme meter? Zo niet kan ik het zelf genereren?

      #128954
      Addek
      Deelnemer
        @onzenad

        Ik heb een IOT ontwikkeld, op basis van een Arduino, die aangesloten is op de slimme meter.
        Hiermee zou het mogelijk zijn te detecteren wanneer er daadwerkelijk teruggeleverd wordt en de hoogte van de teruglevering.
        Je zou dan bij een teruglevering van > 2kW via een relais sturing je zonneboiler element kunnen aansturen.
        Misschien dat deze mogelijkheid ook aanwezig is de apps van officiële uitlezingen van slimme meters

        #128955
        Addek
        Deelnemer
          @onzenad

          De bijgevoegde foto bestanden waren te groot, hierbij de kleinere.

          Bijlagen:
          Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
          #136724
          R
          Deelnemer
            @forward

            Met een relais ga je vol aan of vol uit toch?
            Ik zal zelf te kijken om zoeits als https://www.econo.nl/aton-power-to-heat-pv-boiler-oplossing-2 zelf te bouwen, maar dan lijkt jouw oplossing niet geschikt ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.