4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #132573
    Anoniem

      Wij hebben in huis een thuis accu van LG, aangesloten door Eneco CrowdNett. Dit is gedaan op een 1 fase aansluiting en nu heeft een monteur onze meter voorbereid naar een 3 fase aansluiting en Enexis is zelfs al langs geweest om de 3 fase aan te sluiten (we hebben dus nu 3x 25A ipv 1x 35A). Maar goed, nu kan onze thuis accu niet meer opladen en ook niet meer ontladen.

      Hij blijft hangen bij 10 tot 15 % en dat ziet Eneco ook maar weet niet wat te doen. Men zegt dat het mijn eigen schuld is want het zou niet goed zijn aangesloten en iemand anders binnen Eneco zegt weer dat het ligt aan de 3 fase aansluiting. Want deze LG aansluiting zou dit niet aan kunnen? (vreemd want hij was 3 fase voorbereid maar stond nog gewoon op 1 fase).

      Is er toevallig iemand binnen deze community/website die hier iets meer van weet? Wat kan er fout zijn gegaan (wij denken zelf het aansluiten in de meterkast) en wat kunnen we doen om het weer in orde te krijgen? Is het echt zo dat de LG de 3 fase niet aan kan of is het een afschuif systeem tussen de monteur (die het misschien helemaal niet goed heeft aangesloten) en Eneco?

      Mocht er iemand zijn die iets weet, alle hulp is welkom want nu staat de thuis accu uit en dat is ook vervelend.

      #132600
      Mia
      Deelnemer
        @mortyr

        Hoi Anoniem 😉

        Als de thuisaccu op 1-fase is aangesloten dan kan de groepszekering maximaal 25A zijn (1×35 hoofdaansluiting). Op het moment dat de aansluiting wijzigt van 1×35 maar 3x25A, dan moet ook de groepszekering van de thuisaccu verlaagd worden naar 1x16A. Het lijkt mij dat de thuisaccu niet opeens is aangesloten op een 3-fase groep? Nadat de wijziging op de aansluiting is uitgevoerd moet er dus nog een installateur zijn geweest die iets moet aanpassen aan de aansluiting van de thuisaccu op de groep.

        Ik zou een installateur laten komen om te kijken of de thuisaccu nog wel optimaal is aangesloten. Mijn vermoeden is dat deze nu op 1x16A draait.

        #132610
        Marc
        Deelnemer
          @energiefamilie

          Hoi Mia,
          Ik denk dat er iets mis is gegaan met mijn computer of de site, er staat anoniem ipv mijn naam. Maar dat geeft niet, ik heb je antwoord begrepen. Die verlaging is dus nog niet gedaan en ook de installateur heeft het niet helemaal goed aangesloten. Eneco is intern aan het overleggen wat ze nu moeten doen. Ik hoop dat die snel komt want dan kan de Thuis Accu weer aangesloten worden, die heb ik nu maar uitgezet, omdat het niet goed ging.

          Hij is dus wel aangesloten op een 3 fase groep, daarom werkt het ook niet meer 🙁

          #132614
          Mia
          Deelnemer
            @mortyr

            Hoi Marc, haha. Dat denk ik dan ook ja, zal wel iets met de website zijn geweest. Oh, dus.. maar dit thuisaccu kan op zowel 1-fase of 3-fase worden aangesloten? Dat is wel essentieel natuurlijk. Antwoord van Eneco lijkt me vrij simpel, gewoon opnieuw (en dit keer goed) aansluiten op de juiste groep en fasen. Succes, hoop dat het snel is opgelost.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Het onderwerp ‘Verkeerd aansluiten van thuisbatterij [Opgelost]’ is gesloten voor nieuwe reacties.