1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #46505
    Peter
    Deelnemer
      @bogerdpowerplant

      Wij hebben deze zomer besloten ook zonnepanelen te plaatsen en na heel veel Googlen hebben we besloten deze te laten plaatsen, hoewel de overheid subsidiepot al leeg was.
      Maar op de valreep presenteerde onze gemeente een plan voor klimaatsubsidie, die investeringen t.a.v. energiebesparende maatregelen moet bevorderen, zodoende konden we toch nog €500,- tegemoet zien. Inmiddels liggen er vanaf eind september 18 250wp. panelen op het dak met een Solivia omvormer, voor de resultaten vind ik het te vroeg om dit goed te kunnen beoordelen, maar het ziet er veel belovend uit en ik verwacht ca. 4000kWh. zelf op te kunnen wekken.
      We zijn ook bezig om de BTW terug te vragen, maar dat is ook nog in de begin fase, hierover later meer.
      Voor de installatie moet ieder natuurlijk zelf zijn afweging maken, maar voor €850,- was het in 1 dag gepiept, volledig geïnstalleerd. Ik vind dat een zeer redelijke deal en je loopt zelf geen risico’s.
      Mijn leverancier is IMHOLZ installatiebedrijf, deze heeft veel scherpe aanbiedingen op zijn website staan en kan ik van harte aanbevelen, je doet zaken met de ondernemer zelf en deze plaatst ze ook zelf, zo hou je de lijnen dus zo kort mogelijk.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.