4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78964
    ColmZon
    Deelnemer
      @zonnefuut

      Ons systeem is op 22 februari 2013 geïnstalleerd door Independent Solar Systems uit Deventer.

      Ons PV-systeem bestaat uit:
      – 23 panelen: merk en type Hareon TRITEC HR-195W Mono;
      – Vermogen systeem: 23x195W = 4485W;
      – Omvormer: SMA Sunny Boy 3600TL-21;
      – Oriëntatie van ons dak: Zuid-West;
      – Hellingshoek panelen: 40 graden;
      – Het systeem zou ongeveer 3800 kWh/jaar moeten opleveren (we gebruiken nu ongeveer 3000 kWh/jaar).

      Resultaten totnottoe (alleen hele jaren):
      2014: 3985 kWh
      2015: 4093 kWh

      Meer info: [Link verwijderd door moderator ivm 404-error]

      #78966
      Wouter Stemerdink
      Deelnemer
        @stemerdink

        Beste Zonnefuut,
        Dat is aardig Watt ! 🙂
        Hoeveel krijg je betaald voor de kWh die je meer produceert dan je eigen verbruik ?
        Thx, Wouter

        #79001
        Mia
        Deelnemer
          @mortyr

          Hoi Zonnefuut. Mooi systeem! Ik vind het echt leuk om al die verschillende zonnepanelensets te zien. Mooie ontwikkeling dat mensen zelf hun energie opwekken.
          Ik heb je blogspot in mijn favorieten geplaatst!

          Groetjes,
          Mia

          #79014
          ColmZon
          Deelnemer
            @zonnefuut

            @Wouter. Ik krijg hier bijna niets voor: 9,2 ct bij Eneco. Maar daar gaat het mij niet om. Ik heb mijn dak volledig benut en van wat ik over heb kan ik weer andere dingen doen. Nu denk ik om een ventilatiewarmtepomp aan te schaffen. Die zorgt ervoor dat mij cv ketel minder hoeft te doen en ik dus op gas kan besparen. zo’n pomp gebruik meer stroom, maar die heb ik dus over.

            @MiaB. Leuk dat je mij blogspot in je favorieten hebt geplaatst. Het is een leuke hobby om allemaal bij te houden en met andere te vergelijken. Na drie jaar verveelt het nog steeds niet. Ik vind het alleen jammer dat ik niet eerder aan de zonnepanelen ben gegaan 😉

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.