• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door Ralf.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #134612
    Irma Schalkwijk
    Deelnemer
      @irma-schalkwijk

      Wij hebben het zonnecollectorsysteem Nefit SolarLine 3-300 hottop. Deze is voor warm water en vloerverwarming. Vaak zit er in het boilervat water van voldoende temperatuur om de vloerverwarming te laten draaien maar gaat de ketel bij verwarmen. Is het mogelijk om het vloerverwarmingssysteem alleen op de zonnewarmte te laten draaien en zelf te kunnen aangeven wanneer de ketel wel moet bijspringen? Bijvoorbeeld door een klep om te zetten?

      #134776
      sunnylover
      Deelnemer
        @sunnylover

        Technisch is dat mogelijk. Maar vraag het na bij Nefit-Bosch of uw installateur, want er moeten wel wat aanpassingen worden uitgevoerd.

        #136991
        Ralf
        Deelnemer
          @rara

          Beste Forum Leden,

          Ik ben zojuist eigenaar geworden van zonnepanelen op mijn dak en ben druk bezig met het verminderen van mijn gasverbruik. Zoals bekend verbruik je het meeste gas voor de verwarming van je woning. In mijn dagelijkse gebruik is dat standaard de badkamer en de vloerverwarmingsverdeler (5 groepen) in de keuken + woonkamer. Omdat de meeste warmte naar mijn vloerverwarmingsverdeler gaat ben ik aan het kijken wat ik hier aan kan veranderen.
          Deze verdeler probeert het water in de leidingen 40 graden te houden (als de thermostaat aanspringt) met water uit mijn CV. Misschien is het iets te logisch bedacht maar ik vraag me af of er ook iets bestaat als een elektrische ondersteuning voor de verdeler? Dit zodat niet altijd het water uit de CV moet komen maar lokaal water elektrisch verwarmt tot max 40 graden.

          Dit lijkt me een hoop gas te besparen als het warme water net telkens van boven hoeft te komen… Of begrijp ik het niet helemaal 🙂

          Ik hoor graag van jullie of dit bestaat / mogelijk is en of het een verbetering is…

          Groet

          Ralf

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.