6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #81416
    mattheu schroen
    Deelnemer
      @musquito

      Hallo kocht me een electrice boiler van 80 liter voor 245 euro een eco boiler. toen langs de bestaande remeha trezza ketel geplaats en kranen naar de ketel toe verwarm warm nu met stroom , doe ik deze uit dan kan en zet de kranen open dan kan ik weer warm water krijgen via de ketel, bevalt zeer goed en verbruik maar 300 kilowatt per jaar die ketel voor waar water, nu gebruik ik alle stroom die ik opwek. voor meer info en foto,s stuur een mail naar info@theustrucksite.nl.

      #81473
      luc.
      Deelnemer
        @luma11kpnmail-nl

        Hallo Mattheu,
        Ik las dat jij een boiler hebt geplaatst en zo de overcapaciteit van de zonnepanelen benut.
        Je verlaagt hiermee ook het gasverbruik, wij zijn op zoek naar een methode om dit ook te doen.

        Kan jij ons info en foto’s sturen op te zien hoe alles werkt?

        Alvast bedankt,

        Met vriendelijke groet, Fa. Venema

        #81819
        Anoniem

          Even voor de zekerheid, om legionella te voorkomen moet warm water ook echt warm zijn. Wij hadden een zonneboiler die via de Combiketel warm water leverde. Wat het boilerwater te koud dan verhitte de ketel het tot een temperatuur die veilig was. Helaas was de collector slecht (ja, Warmte Service Gennip, erg slecht) en ging deze na 5 jaar echt lekken, tegenwoordig ligt er 3 kWh aan zonnepanelen op het dak, goed voor 2/3 van ons verbruik.

          #81823
          Schuldink
          Deelnemer
            @bort0

            Om de overtollige energie zelf beter te benutten het volgende
            Koop een airco die ook kan verwarmen
            Die zijn relatief goedkoop en je hebt dan een warmtepomp
            Daar kun je de ruimte in de winter mee verwarmen en krijg je voor 1 kw 4 kw aan warmte terug
            Bij een boiler stop je er 1 kw in en er komt 0,9 kw aan warmte in de boiler want de 10 procent is puur verlies.
            Die aircos zijn er in alle maten en prijsklasses dus voor elk wat wils
            In de zomer bij een hele warme dag kun je hem ook nog eens gebruiken als koeler maar dat is natuurlijk energieverspilling

            Ook masr dan wordt het iets ingewikkelder kun je ook met zon airco het water in een boiler al tot 40 graden voorverwarmen
            Bert

            #82140
            mattheu schroen
            Deelnemer
              @musquito

              Op 1 januari 2017 om 10:35 schreef Mattheu Schroen <info@theustrucksite.nl>:

              Hallo allemaal. ik heb een boiler gekocht een eco 3 jaar garantie voor 245 euro nieuw[ ze hebben ook groter daar] en aansluiten kost zowat lkeine 100 euro met matriaal. ik heb de warm en koud water leiding van mijn ketel verbounden met mijn electrice boiler met 2 kranen er tussen, draai de 2 kranen dicht naar de ketel dan heb ik warm water via de boiler en ondersom boiler uit dan krijg ik weer via de ketel. in de zomer verbruik ik geen gas en zo kan ik de stroom die ik teveel heb niet hoef terug te leveren maar ik maar 7 cent voor zou krijgen ik maak die wel zelf op via de boiler . dit kun je zelf regelen de meterstand in de gaten houden. mocht nog wat meer weten bel anders effe 0475-451909 of o6 16171951.
              ik heb de nachtstroom opgezegd je bent beter uit met allleen dag stroom in wintertijd wek je weinig op.
              groetjes mattheu schroen. voor foto mail me effe dan.

              #82144
              mr. Beam
              Deelnemer
                @geenpannenmaarpanelen

                Hallo Mattheu

                Ook ik verwarm mijn water met het overschot van mijn zonnepanelen.
                Ik heb een tweedehands gelijkstroomboiler gekocht met een inhoud van 160 liter (Tjechisch fabrikaat) .
                Voorop het huis heb ik 22 zonnepanelen liggen, op het dak van mijn dakkapel achterop het huis heb ik nog eens 8 zonnepanelen liggen die de boiler met gelijkstroom verwarmen.
                Met 5390 WP van de 22 panelen voorop het dak heb ik een overcapaciteit van ca 1200 kwu, deze neem ik in de donkere maanden van het net terug (leve het salderen!!) om in de winter mijn water elektrisch (bij) te verwarmen.
                In de maanden april t/m oktober wordt de boiler met gelijkstroom direct uit de panelen vandaan (dus zonder tussenkomst van een omvormer) verwarmd.
                Het warme water van de gelijkstroomboiler loopt zomer en winter altijd door mijn gasgestookte cv warmwatervoorziening, als het water warm genoeg uit de boiler komt dan stroomt het er alleen maar door en doet de CV niks.
                Indien het nodig is dan verwarmt de CV het tot 60 graden na, dus over legionella hoef ik me geen zorgen te maken.

                Bert, ik hoor meer mensen over een warmtepomp van een omgebouwde airco, alleen begrijp ik niet dat je dan van 1 kw 4 kw kunt maken…, wil je mij uitleggen hoe dat werkt ben zeer benieuwd?!

                mr.beam

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.