6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #25976
    Enexis SM
    Sleutelbeheerder
      @sitemaster

      Plaats hier je ervaringen met de omvormer Diehle Platinum omvormers

      #25876
      henkw
      Deelnemer
        @hweulink

        Mijn installatie van 18 panelen bestaat uit 2 groepen. De omvormer van 1 groep maakt een ”brommend” geluid. Dit geluid is niet constant van duur en intensiteit. Volgens mijn installateur is het niet gebruikelijk dat een omvormer geluid maakt. Graag wil ik in contact komen met iemand die weet hoe je dit euvel kunt/moet oplossen. De omvormers is Platinum 2100 S.

        #25999
        Bert
        Deelnemer
          @robesu

          IK heb geen ervaring met de Platinum 2100S, wel is het zo dat bij meerdere omvormertypes, op het moment dat er veel instraling is, de omvormer tegen zijn top aan kan komen en dan een (licht) geluid kan gaan produceren.

          #26003
          henkw
          Deelnemer
            @hweulink

            Bert, Bedankt voor jouw reactie. Het brommen is zwaar en zeker niet licht en is onafhankelijk van de intensiteit van de instraling. De omvormer is al een keer vervangen, maar het brommen blijft!. Ligt dus kennelijk niet aan de omvormer. Kan het zijn dat de oorzaak gezocht moet worden in de zonnepanelen of de wijze van aansluiting in de meterkast? En zo ja wat is het dan?

            #26012
            koolwijksolar
            Deelnemer
              @koolwijksolar

              het transformeren van het vermogen veroorzaakt altijd wel wat magnetische brom en als er inderdaad veel zon is zal de brom ook hoger zijn net als de temp. van de omvormer.

              #28980
              D.Lohuis
              Deelnemer
                @de-olieslager

                Hallo,