2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #52204
    Piet Baudoin
    Deelnemer
      @piet-baudoin

      Vorig jaar heb ik zonnepanelen op mijn dak gemonteerd, door deze aktie ben ik kritisch gaan volgen wat het me oplevert.
      Zo ook ben ik kritisch gaan kijken wat de energieleverancier me in rekening brengt.
      Door de collectieve energie inkoop veiling van de vereniging “eigen huis” ben ik overgestapt van NLE naar Budget Energie. Precies op de datum volgens de contract (1 jaar) afspraak met NLE.
      Op de eindafrekening van NLE (die ik voorheen nooit zo goed las) staat tussen alle andere posten dat ik NLE een opzegvergoeding moet betalen van €100,00.
      Hiertegen protesteer ik fel en neem contact op met NLE, Eigen huis en Budget Energie.
      Na diverse telefoontjes en email blijkt dat er een dag te vroeg de overgang van NLE naar Budget Energie is genoteerd, dus 364 dagen en geen 365 dagen (1 jaar contract).
      Ik heb me niet gehouden aan het 1 jaar contract en daarom wordt mij een opzegvergoeding (contractbreuk) in rekening gebracht.
      Vandaag heb ik een bericht ontvangen van NLE, ze verontschuldigen zich voor de gemaakte fout en storten de €100,00 terug.
      Reden genoeg om facturen en eindafrekeningen van de energieleveranciers goed te controleren! Het levert naast het opwekken van eigen energie ook iets op!

      #56033
      mevissen
      Deelnemer
        @mevissen

        Beste Meneer Baudoin,

        Bedankt voor uw bijdrage met betrekking tot een eventuele opzegvergoeding.
        Ik ben voornemens binnenkort over te stappen en zal deze tip zeker meenemen.
        Nogmaals dank.
        Wim Mevissen

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.