4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #84063
    Marco
    Deelnemer
      @marcovoncken

      Ik heb al jaren de Kamstrup 382JxC meter via Enexis.
      De handleiding geeft aan dat je de meter kunt uitschakelen via de dCon-optie met de drukknop. Ik heb dit in het begin ooit uitgeprobeerd en dat werkte zoals beschreven.
      Echter, nu wilde ik uitschakelen voor werkzaamheden in de groepenkast, en nu mis ik de dCon-optie in de meter. Op deze plek staat nu een Set-optie.
      Is dit uitschakelen vanaf de meter in de software verwijderd? Ik vind hier nergens iets over terug.

      #84064
      sunnylover
      Deelnemer
        @sunnylover

        Meestal komt de dCon pas in het lcd in beeld nadat je de drukknop 10 sec. ingedrukt houdt, heb je dat al geprobeerd? Ik heb een Iskra en bij mij is Enexis de beheerder. En werkt de dCon gewoon zoals het moet maar staat (ook) niet standaard vermeld op het lcd. Lijkt me sterk dat Enexis dit bij een groep klanten uitschakelt en bij andere klanten laat bestaan. Tenzij ze ontdekt hebben dat bij deze specifieke kamstrup dit uit en inschakelen kan leiden tot problemen.

        Werkt het toch niet, dan maar direct contact met Enexis opnemen… Laat je hier even weten wat het resultaat is?

        #84080
        Marco
        Deelnemer
          @marcovoncken

          Vandaag met Enexis gebeld en dit voorgelegd.
          Het antwoord was dat dit in ALLE meters uit de software verwijderd is, vanwege het risico van hacken en daarmee uitschakelen.
          Maar ik begrijp dus dat jij (@sunnylover) een Iskra heeft die dat wel nog kan; dan zou het antwoord al niet kloppen.

          Een optie is om door Enexis hoofdzekering-automaten (3-fase) te laten plaatsen, waar ze echter een behoorlijk fors bedrag voor rekenen.

          #84082
          sunnylover
          Deelnemer
            @sunnylover

            Het klopt wat je schrijft; ik heb net geprobeerd om de meter ¨uit¨ te zetten via dCon optie maar het lukt ook mij nu niet meer. Ik ging er in mijn vorige post vanuit dat toen ik de optie dCon zag verschijnen na 10 sec. de knop ingedrukt te houden mijn meter wel zou uitschakelen, maar nu net even echt uitgeprobeerd maar het gaat bij mij ook niet meer. d.Con verschijnt wel maar de knop langer ingedrukt houden of loslaten en snel opnieuw indrukken maakt niets uit De meter schakelt de stroom niet meer af.
            Op zich ben ik blij dat ze nu moeilijker op afstand de stroom kunnen onderbreken. Maar als je geen hoofdschakelaar hebt is het natuurlijk lastig klussen aan de installatie…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.