5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #8632
    ZEP
    Sleutelbeheerder
      @enexis

      Ben je klant bij de Nederlandse Energie Maatschappij? Deel hier de ervaring die je hebt als zelf energie producerende klant van de Nederlandse Energie Maatschappij.

      #14626
      Van den Elsen
      Deelnemer
        @henkvandenelsen

        Dit jaar overgestapt naar NLE. Zijn maken geen probleem van het feit dat wij zonnestroom leveren aan het net.

        #14633
        Megat
        Deelnemer
          @megat

          Dag Van den Elzen,

          Ik meen te weten dat de mogelijkheid tot teruglevering aan het net, wettelijk geregeld is. Ik denk nog nooit gehoord te hebben dat een leverancier de laatste jaren hier wel een probleem van maakte. Wel meen ik dat het aan een maximum gebonden is wat gesaldeerd mag worden.
          Groet
          Megat

          #55983
          Geert Van de Steeg
          Deelnemer
            @geert-van-de-steeg

            Wij hebben nu een jaar zonnepanelen, opbrengst 3978 kwh met 18 panelen, teruglevering 2500 kwh, ligging woning 270°. Na 3 maanden het voorschot al met 50 euro verlaagd.
            Januari 2014 jaarafrekening ruim 600 euro retour ontvangen. Resultaat na 1 jaar 600 euro retour ontvangen en 450 euro gespaard.

            #55984
            EdjeV
            Deelnemer
              @edjev

              @Geert,
              Nou, daar kun je inderdaad blij van worden hè.
              (Ik neem aan dat je zo’n beetje 2978 x €0.25 bedoeld.)
              Nu is het nog gewoon terugverdienen wat ze doen. Over een paar jaar is het gewoon een hele leuke extra inkomst 🙂
              Makkelijker kun je het niet verdienen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.