4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #40611
    Willem Buiter
    Deelnemer
      @wjbuiter

      Ik heb sinds 22-8-2012 6 REC panelen van 240 Watt Piek op mijn dak liggen. Ze liggen perfect op het zuiden gericht. Helaas heb ik smorgens tot ca 11 uur schaduw van een boom op mn panelen. De 1440 Watt piek hebben in het eerste hele jaar 1186 kWh geproduceert. (0,825 kWh per Watt piek dus) Ik heb het systeem gekocht bij New Energy Systems. De omvormer is een SMA.

      #40616
      h de wit
      Deelnemer
        @henkencelia

        5 juli 2012 systeem laten plaatsen door Natec, huidige naam Direct Solar. 14 panelen van 245 watt piek. SMA omvormer.Eerste volle jaar een rendement van 82 %. gebruik tevens de gratis software waardoor per uur, dag, maand, jaar de opbrengst te zien is. bij overgang naar nieuwe energieleverancier in december 2012 dankzij Enexis een half jaar werk gehad om tot een eindafrekening te komen, dit ondanks de slimme meter. slechte zaak. ga volgende maand weer over naar een nieuwe leverancier en hoop dit keer op vlotte en correcte afrekening.

        #40628
        H.J.Bijster
        Deelnemer
          @h-j-bijster

          Ik heb sinds 3 mei 2013 door RW Solar 8 Canadian Solar CS-6P-250 panelen van 250 Watt op het dak laten leggen, Omvormer is een Mastervolt2000SW
          Het dak ligt op het zuiden en heb sinds 3 mei 1524KW opgewekt
          Heb geen schaduw van bomen of andere obstakels
          Afwikkeling via RW Solar ging perfect en ook de subsidie aanvraag ging naar wens
          Over het rendement heb ik nog geen ervaring, want deze zomer was natuurlijk perfect en als de winterdag veel zonneschijn oplevert, zal dat best merkzaam zijn op de KWh meter
          Ik heb nog een analoge KWh meter en het is leuk om te zien als deze terug draait.

          #40732
          Willem Buiter
          Deelnemer
            @wjbuiter

            Als je productiecijfers weergeeft, heeft dat alleen zin, als het over exact een heel jaar gaat, en dan liefst het zelfde jaar. Laten we de cijfers over geheel 2013 hier kenbaar maken. (als dat zover is)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.