4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Adeo
    Bijdrager

Vervolg op mijn bericht van 7 maart 2021:
    Inmiddels is de gehele installatie weer opnieuw geplaatst en nu blijkt dat de tweede set van Omnik omvormers (ondanks de juiste connectoren) nog steeds niet naar behoren te werken.
    Het blijkt dat de omvormers zelf brak zijn, maar om dat aan te tonen moest ik wel een andere installateur (Platen Duurzame Technieken) erbij halen.
    Dit uitermate deskundige bedrijf wist samen met Libra, de hoofdleverancier van de omvormers, te achterhalen wat er fout gaat.
    De omvormers vallen, naast andere zaken, op de meest vreemde tijden uit en starten dan ook niet meer automatisch op.
    Ben nu bezig om deze zaak samen met onze eigen leverancier/installateur op te lossen.

Mia
    Bijdrager

Hoi @bosch,

Wow, wat een gedoe! Maar wat fijn dat nu naar bovenkomt dat de omvormers gewoon niet goed functioneren. Is dit nog met een soort van garantie opgelost, of alles op eigen kosten? Ik hoop dat je inmiddels een definitieve oplossing hebt gevonden.

Even een korte update van mijn systeem. Ik ben inmiddels weer wat vaker gaan kijken, omdat in het nieuws best vaak naar voren kwam dat omvormers uitvallen. Dit is denk ik, getuige de dips in mijn grafieken in april, ook het geval. In de gaten houden dus 😉

Na 9 jaar zonnepanelen (ik heb trouwens nog geen omvormer vervangen ??) heb ik toch al mooi bijna 19.000 kWh opgewekt met dit systeem. Dat is 3800 euro als ik het goed heb. Dus het systeem is terugverdiend. Top!

Adeo
    Bijdrager

Inmiddels heeft onze eigen leverancier actie ondernomen en komt er maandag iemand langs om de omvormers te vervangen.
    Hoop dat er een keer een eind komt aan alle ellende.

Mia
    Bijdrager

Dat hoop ik ook voor je! Zou tijd worden. Ben wel nieuwsgierig, laat het hier even weten als het is gelukt 😀

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.