4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #73759
    Pieter
      @pieter71

      Hallo,

      Ik heb een Fronius 100V 2 fasen omvormer, sind ca 18 maanden in productie en geeft aan 12,4 MW te hebben opgewekt. Echter mijn totaalstand teruggeleverde energie op de energiemeter bedraagt 7,18 MW . Ik heb een 3x25A aansluiting. Met het aanmelden van het systeem ( 2 fasen injectie ) bij Enexis werd aangegeven dat dit geen probleem is.
      Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn, ik heb 8250W geÌnstalleerd, maar dit leverd zo geen fatsoenlijk rendement op.

      gr.
      Pieter

      #73767
      Mia
      Deelnemer
        @mortyr

        Hoi Pieter,

        De stroom die je opwekt wordt eerst door je eigen huishouden gebruikt. Wist je dat al?
        Op deze link wordt alles uitgelegd. Ook nog in een animatie:

        Opwekking versus teruglevering

        Je hebt dus 2 verbruiksstromen. 1 van de zonnepanelen, en 1 uit het net. De teruglevering is wat je niet meteen kon gebruiken in huis.

        #73816
        Koos Visscher
        Deelnemer
          @koos-visscher

          Hallo Pieter,
          Wat mij opvalt is dat 7,18 precies de factor 1,73 bedraagt van 12,4MW.
          12,4/1,73=7,18
          Is de meter wel op de juiste fase aangesloten?

          #73939
          jacqueline
          Deelnemer
            @jacqueline

            Beste Pieter,

            Over welke maanden praat je nu precies (van – tot)
            Ik zou dan met globale straling kunnen uitrekenen wat de opbrengst zou moeten zijn.

            12,40 MW opgewekt (100%). 7,18 MW teruggeleverd (58 %). 5,22 zelf afgenomen (42%).
            Het is logisch dat jij meer terug levert.

            Stel rendement 85%. Dan is jaar opwek 7.013 kwh per jaar.

            Ik denk dat jij meer produceert dan dat je zelf nodig hebt (elektra verbruik voor plaatsen van de panelen).

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Het onderwerp ‘Fronius omvormers vs energiemeter [Opgelost]’ is gesloten voor nieuwe reacties.