6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #8628
    ZEP
    Sleutelbeheerder
      @enexis

      Ben je klant bij E.on? Deel hier de ervaring die je hebt als zelf energie producerende klant van E.on.

      #14625
      Van den Elsen
      Deelnemer
        @henkvandenelsen

        Zonder problemen zijn wij vorig jaar zonnestroom gaan terug leveren. E.on gaat daar een prima mee om.

        #66721
        jacqueline
        Deelnemer
          @jacqueline

          Door onbereidwilligheid van Greenchoice om mij een laag tarief te geven ben ik per 01-10-2014 naar E.ON geswitcht. Zij geven wel een laag tarief en zelfs een welkomspremie van € 100. Jammer alleen is dat E.ON niet dagelijks de standen van mijn slimme meter kan terugkoppelen. Hierin ligt nog een verbeterpunt. Ga komende dagen kijken hoe de switch verloopt en hoe er omgegaan wordt met de terugleverstanden en de saldering van E.ON. Ook benieuwt hoe de eindrekening van Greenchoice eruit komt te zien en of de switch met de standen van de slimme meter gebeurd. Op dit forum kom ik hier later op terug.

          #71779
          G. van Wijngaarden
          Deelnemer
            @geniheje

            Jammer dat EON niet in staat is verbruik en terug geleverd op één jaarafrekening te vermelden. Hoe moeilijk kan dat nu zijn??

            #71966
            jacqueline
            Deelnemer
              @jacqueline

              @geniheje,

              Het lukt ze wel om alles op 1 jaarrekening te zetten. Ze koppelen alleen mijn slimme meter gegevens niet dagelijks aan mij terug. Mijn switch is probleemloos verlopen (met dan aan de slimme meter, daar zijn ze dan ook voor bedoeld). Alle standen (piek/dal afname en teruglevering) van de switch klopte. Ik had van Greenchoice snel mijn eindrekening. Ik moest wel wat langer wachten op mijn eindrekening van mijn terug geleverde stroom.

              #71994
              G. van Wijngaarden
              Deelnemer
                @geniheje

                Nou Jacqueline, ik heb net mijn jaarafrekening van E-ON ontvangen zonder de terug geleverde stroom daarop. Die afrekening komt 2 weken later. Het zou toch plezierig zijn als dat gewoon op één rekening zou staan. Het dagelijks terugkoppelen doen ze inderdaad niet. Dat krijg je iedere 2 maanden. Voor zover ik weet is dat wettelijk verplicht. Vreemd genoeg staat daar het gasverbruik dan weer niet op. Moet ik nog eens over bellen.
                Verder vind ik dat ze raar omgaan met het maandelijkse voorschot. Ik kreeg een verhoging van maar liefst 20% terwijl de afgelopen jaren ons energie verbruik alleen maar gedaald is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.