2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #128398
    Adeo
    Deelnemer

    Wij hebben sinds februari 2020 een nieuwe slimme meter (daarvoor hadden we er ook al eentje maar dat was een domme slimme meter, kon niet op afstand worden uitgelezen)
    Deze slimme meter die we nu hebben kan wel op afstand worden uitgelezen, daarnaast hebben we een gewoon tarief geen dal of piek
    Aangezien ik al jaren dagelijks de meterstanden noteer ( ja, ik weet het is zinloos met de huidige technieken) viel mij deze week wat bijzonders op aan de telwerken van de slimme meter.
    Het telwerk van telwerk 1: levering 1 laag stond/staat de afgelopen week stil.
    Heb dat een paar dagen aangekeken en vervolgens contact opgenomen met 0800-90009, die wisten de oorzaak niet en vertelden dat ik komende week maar eens weer moest bellen.
    Het lijkt er verdacht veel op dat er nieuwe software op zit.

    Zijn er meer mensen met deze ervaring ?

    #128479
    Harry F.

    Hoi @bosch, toen ik een slimme meter kreeg liepen de telwerken voor hoge tarief niet. Ik heb hier toen over gebeld met de netbeheerder en die gaven aan dat de slimme meter nog niet was “aangemeld” bij hun systeem (ofzo). Na mijn telefoontjes werd dat alsnog in orde gemaakt. Het schijnt dus dat eerst alleen het lage tarief oploopt totdat de slimme is aangemeld bij hun servers en het andere tarief in kan schieten.

    Dus óf je verward het hoge/lage tarief met elkaar of bij jou is de meter misschien niet goed aangesloten. Ik zou vooral de netbeheerder even bellen 🙂

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.