5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #88638
    r horsthuis
    Deelnemer
      @remy

      Jullie stellen vragen met antwoorden erbij die suggestief zijn.
      Al dat klimaat gedoe is geldklopperij, b.v. warmte pompen werken niet ‘s winters geen stoom van zonnepanelen.
      Wij zijn geen eiland kijk eens hoe b.v. Quatar, China en Amerika hiermee omgaat dan hoef
      er niet voor doorgeleerd te hebben en dat wij dat geen invloed op hebben, maar
      de milieu maffia wordt er zelf beter van voor het milieu zijn er betere oplossingen.
      Geen vliegvakanties meer, stoppen met vliegvelden bouwen, aardgas promoten en bruinkool/steenkool verbruik verminderen.
      Zet alle maatregelen maar om in geld en je weet precies hoe alles zogenaamd opgelost wordt, alles mag
      zelfs het hersenspoelen van kinderen maar wel met de auto naar school vliegvakanties etc.

      #89070
      Frank van Son
      Deelnemer
        @fvanson

        Een nog onzinniger artikel met de titel “de milieu maatregelen onzin”.
        Er zijn erg veel redenen om onze honger naar fossiele brandstoffen te beperken:
        – fossiele brandstoffen zijn een eindige bron van energie; wat geeft ons het recht er in een paar mensengeneraties alle fossiele brandstoffen erdoorheen te jagen?
        – fossiele brandstoffen worden verbrand, en we hebben deze verbrandingsprocessen maar zeer beperkt onder controle waardoor er allerlei nabehandelings-systemen nodig zijn om slechte stoffen die vrijkomen bij verbranding in te dammen. Denk hierbij allerlei schadelijke koolwaterstoffen en partikels die oa kankerverwekkend zijn. Leef je je hele leven gezond door niet te roken, dan doet het leven in de stand en het inademen van de “frisse” stadslucht je de nek om.
        – waarom moet altijd het vingertje rond gaan naar andere landen? We leven in het nu en het hier, en wat wij bijdragen kunnen helpt een ieder. Dat wachten op andere landen betekent simpelweg dat niemand beweegt met het risico dat we lekker doorgaan met alles naar de kloten te brengen, en al onze fossiele brandstofvoorraden erdoorheen jagen. Verantwoord gedrag begint bij jezelf, en als je naar anderen wijst wijzen er 3 vingers terug naar jezelf.
        – het is dus goed dat een ieder probeert bij te dragen aan een zo schoon mogelijk milieu
        – voor velen is er ook nog de reden van broeikast effect, iets waar ik zelf wat sceptischer tegenover sta. Maar het eventuele broeikast-effect is een potentieel gevolg, maar hieraan zit een eenvoudig ander gevolg en dat is het opbranden van onze fossiele brandstofvoorraden en dat is voor mij meer dan voldoende om te proberen mijn bijdrage te leveren met zonnepanelen, inkopen van windenergie, en elektrisch te gaan rijden.

        Verbeteren begint bij jezelf! En je hoeft niet te wachten tot anderen in gaan zien dat we simpelweg verkeerd bezig zijn, en over moeten gaan naar betere manieren van energie opwekking en verbruik. Het heeft niets te maken met hersenspoelen, maar veel meer met het gebruik van het gezonde verstand. Iets wat ik helaas in Uw stukje moet missen.

        #89437
        Pacito
        Deelnemer
          @pacito

          Wachten op andere landen ? Nederland bungelt in Europa op de een na laatste plaats. Al de andere landen wachten op ons, wij zijn namelijk het meest smerige landje. Nu is dat inherent aan een delta als afvoerputje, maar we importeren ook nog afval van elders omdat er zo lekker aan verdiend kan worden.

          #89439
          ZEP
          Sleutelbeheerder
            @enexis

            Beste bijdragers,

            Ik heb deze topic verplaatst naar Klimaatverandering & overheid. Leek me meer gepast.

            Groetjes,
            Arnold

            #89446
            Huub
            Deelnemer
              @cyberdad

              Er is niks mis met milieu maatregelen, ware het niet dat dit een nieuw verdienmodel is.
              Er moeten ineens bergen met miljarden opgehoest worden, en raad wie het mag betalen?
              De aarde warmt op volgens “deskundigen”.
              Het zal wel, maar als men uitstoot wil beperken, begin dan eens bij de bovenste vervuilers,
              en niet bij de gewone burger.
              Industrie zou een voorbeeldfunctie moeten hebben, dan volgen wij wel.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.