2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #129364
    Ignasz Wolke
    Deelnemer
      @iwolke

      sinds 5 jaar heb ik een installatie van 30 Solar Frontier panelen en een Stecagrid 4803 3 fase omvormer.De installatie werkt volgens mij prima.

      De laatste tijd hoorde ik hem af en toe piepen, als ik naar de event log kijk zie ik daarin de regelmatig (als het zonnig is soms wel 10 keer per dag) de foutmelding “Grid voltage too high” terugkomen. Ik heb hiervan melding gemaakt bij Enexis en zit te wachten op opvolging.

      Dit triggerde mijn volgende vraag; ik monitor de opbrengst van mijn zonnepanelen nu via mijn slimme meter (door middel van een kabel van de slimme meter naar mijn NAS waarop een Domoticz server draait). Graag zou ik ook de Stecagrid omvormer direct uitlezen in plaats van alleen op de webpagina van het apparaat. Daarvoor heb ik van de website van Steca het programma “StecaGrid Connected user” gedownload. Het lukt me echter niet om die mijn omvormer te laten vinden.

      Kortom, graag zou ik wat hulp hebben:
      • Welke software is beschikbaar voor het remote monitoren van de omvormer
      • De eerste periode had ik een account bij Meteocontrol. Er schijnt nu een vervanger te zijn bij steca.powerdoo.de. Ik heb hier een account aangemaakt, de site geeft echter aan dat er pas data getoond wordt als mijn apparaat die data naar hen gaat versturen. Ik heb geen idee hoe ik mijn omvormer kan vertellen dat te gaan doen
      • Is het mogelijk de gegevens (opbrengst, events en liefst ook measurements zoals grid voltage) uit te lezen en naar mijn domoticz server te versturen
      • Is het nodig/mogelijk om de firmware van de omvormer te updaten? De info tab van de webinterface biedt de optie om te updaten via een image bestand, ik vind echter nergens op internet deze images.

      Ik vraag me af of er hier mensen zijn met een vergelijkbare setup die me op weg kunnen helpen.

      Alvast bedankt,
      Ignasz

      #148279
      Jack
      Deelnemer
        @siem32

        Hallo
        Ik stoei met hetzelfde probleem. En vroeg me af of u wellicht al wat verder bent gekomen.

        U schrijft ook dat je wel op de webpagina van de omvormer kunt komen.
        Ik heb nog geen idee hoe daar te komen.
        Zou u mij dat eens uit willen leggen aub om mij verwijzen naar de uitleg daarover.

        Dank u wel

        Jack Roos

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.