2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #56354
    Jos ZEP
    Deelnemer
      @jossboss

      Mijn zonnepanelen zijn met het Clickfit systeem bevestigd aan de pannenlatten.
      Nu was er onlangs een rapport van TNO (dat ze overigens weer genuanceerd hebben) dat deze bevestiging niet voldoende is en dat er een extra constructie moet plaatsvinden.
      De panelen moeten tenslotte wel 25 jaar blijven zitten…
      Wie heeft hier ervaring mee en is deskundig ?

      Zie ook
      [Link verwijderd door moderator ivm 404-error]

      #56458
      armandd
      Deelnemer
        @armandd

        Dag Jos,..

        Heb je ze zelf geplaatst of laten plaatsen? Bij de laatste optie blijft uiteraard de installateur verantwoordelijk en aansprakelijk hiervoor echter,..

        Je slaapt wellicht wat geruster als je weet dat alles klopt. Het is er voor ontworpen en gemaakt alsook al tig keer zo verwerkt zonder complicaties.
        Bij onze eigen installatie (9 op schuin dak en 6 op plat dak) heb ik er wel voor gekozen om vooraf nog eerst hard houten planken te monteren alvorens ze idd op die paar tengeltjes te schroeven. Vast is vast doch muurvast is prettiger 😉
        Zo verkrijg je een stevige constructie welke je door en door op elke gewenste plek kunt vastschroeven cq verankeren. Dit heeft mijn voorkeur immers,.. Je weet maar nooit.

        Bij twijfel kun je altijd nog klemmen bijplaatsen welke vooraf dmv hardhout vastzet (door en door) op het dak. Even opletten want de schroeven komen dan door de volledige deklaag heen en zullen aan de binnenzijde uitsteken. Deze kun je vervolgens afslijpen indien gewenst.

        Mvg
        Armandd

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Het onderwerp ‘Bevestiging Clickfit systeem zonnepanelen [Opgelost]’ is gesloten voor nieuwe reacties.