1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    S. Kuipers
    Bijdrager

In 2017 liet ik zonnepanelen plaatsen op mijn toenmalige woning. Ik vroeg en kreeg de BTW terug. Ik had me aangemeld als kleine ondernemer en kreeg vrijstelling van de BTW-aangifte. In 2020 moest die woning in verband met een scheiding worden verkocht. Ik kocht een andere woning en liet daar ook zonnepanelen plaatsen. Ik kon echter niet meer de BTW terugvragen, omdat ik dat eerder al had gedaan. Er waren wel wat mogelijkheden die een oplossing zouden kunnen bieden, maar die gingen voor mij niet op. Als ik een partner had gehad, had die de energielevering op zijn naam moeten hebben of zetten, en daarna had de factuur van de panelen op zijn naam gezet moeten worden. Die factuur zou dan ook een nieuwe datum moeten krijgen. Een andere mogelijkheid was: afmelden als ondernemer op de “oude” panelen, dan opnieuw aanmelden, een factuur met een nieuwe datum indienen en vervolgens steeds BTW-aangifte doen, want vrijstelling is dan niet meer mogelijk. Naar het schijnt werken leveranciers van zonnepanelen mee aan het aanpassen van facturen. Mij was deze beperking niet bekend: noch mijn leverancier, nog de leveranciers van andere offrerende partijen hebben mij dit verteld, terwijl ik wel steeds meldde dat ik al eerder zonnepanelen had gehad.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Deel deze pagina!