5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #46511
    Toon van Bommel
    Bijdrager

    Hallo,

    Zijn er meer mensen die door fouten van Enexis zijn opgezadeld met forse kosten en deze niet vergoed krijgen?

    De monteur die bij ons de slimme meter kwam installeren heeft een fout gemaakt waardoor bij ons apparatuur ter waarde van € 14.000,– stuk is gegaan. Van Enexis krijgen wij maar € 1.400,– vergoed. Onze verzekering betaald ook niets, omdat de fout aanwijsbaar door Enexis is veroorzaakt. Enexis erkent haar fout maar beroept zich op de kleine letters in de leveringsvoorwaarden (Exoneratiebeding). Wij zitten dus met € 12.600,– aan schade.

    #46528
    van Loosbroek
    Bijdrager

    Berichten zoals deze, daar schrik je toch wel van.
    Gelukkig zijn beperkende voorwaarden, dus voorwaarden om onder de verantwoordelijkheid uit te komen, maar zelden wettelijk. Helaas is er in de praktijk een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Als zo’n bedrijf echt dwars blijft liggen, heb je geen andere mogelijkheid dan een civielrechtelijke procedure.
    Jac

    #46529
    ZEP
    Sleutelbeheerder

    Beste Toon Van Bommel,
    Wil je mij je adresgegevens toesturen? Ik zorg ervoor dat uw vervelende situatie bij de juiste afdeling terecht komt. De adresgegevens stuur je naar: zelfenergieproduceren@enexis.nl. Alvast bedankt!

    Groet,

    Monique

    #46552
    Toon van Bommel
    Bijdrager

    Beste Jac,

    Bedankt voor je reactie.

    Helaas was de conclusie van mijn rechtsbijstandsverzekering dat de jurisprudentie in het voordeel van Enexis is. Hun juristen hebben het goed dicht getimmerd.

    De algemene voorwaarden zijn erg eenzijdig. Ze zijn nog uit het gulden tijdperk en het maximum bedrag is niet aangepast. Als door hun fout je huis afbrand betaald je opstal verzekering niets omdat Enexis aansprakelijk is. Enexis betaald dan 1.400,–.

    Zij mogen schade maken en zich beperken tot een kleine vergoeding. Als ik schade bij Enexis zou veroorzaken zouden zij mij kaal plukken. Nu bepe

    #46597
    ZEP
    Sleutelbeheerder

    Beste Toon,
    Er wordt contact met je opgenomen door de afdeling Klachten en Claims. Deze afdeling wikkelt het verder met je af. Mijn advies voor eventuele andere klachten dit via de klachten pagina van Enexis te laten plaats vinden. Op deze afdeling zitten mijn collega’s die je direct met een klacht verder kunnen helpen.

    Groet,
    Monique

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Deel deze pagina..