Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Goossens 2 maanden, 3 weken geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #88139

    Goossens
    Bijdrager

    In maart 2013 kocht ik via “Zon zoekt Dak” mijn 8 geadviseerde zonnepanelen met een Sunny 1600 omvormer.
    Het door Eneco aangewezen installerende bedrijf heeft er destijds een amateuristisch rommeltje van gemaakt met verkeerde profielen en verzwarende troitoirtegels, die er na 3 maanden al half naast lagen.
    mijn boeiboord is met het opsteken van de tegels lelijk en onherstelbaar bekrast. Diverse e-mails naar Eneco bleven onbeantwoord. De plaatsing was dusdanig dat ik met herplaatsing 30% méér energie er uit haalde. Handig en tevens prijzig was ook de “Mijn zon IQ” app om de boel via mobiele telefoon te monitoren. Groot pluspunt van deze app was dat men binnen 10 seconden kon zien wat een huishoudelijk apparaat verbruikte door het betreffende apparaat in en uit te schakelen.
    Deze mogelijheid heeft maar één jaar geduurd

    Deze app is begin vorig jaar teloor gegaan en door Eneco nooit meer in het leven geroepen in een andere door hen beloofde versie.
    Mijn advies bij de aanschaf van zonnepanelen: Koop deze bij een erkend bedrijf in de regio en geniet elk jaar opnieuw van een lagere energierekening!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.