Dit onderwerp bevat 29 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Basriet 3 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #46488

    jan bosch
    Bijdrager

    Ik zit sinds 2 jaar bij Greenchoice. Was nog nooit overgestapt maar heb geen problemen ondervonden. Gelijk bij aanschaf van panelen naar Greenchoice gegaan. Ik heb gelukkig nog een echte oude ferraris meter, u weet wel met zo’n wieltje. Die draait op zonnige dagen absoluut lekker linksom. Ik heb als inititatiefnemer van Energie(K) Den ham mijn panelen aangeschaft met een duurzaamheidslening van de overheid. Het eerste jaar heb ik de hoogte van het voorschot niet aangepast en de lening deels afbetaald met de terug ontvangen gelden. Inmiddels voorschot aangepast naar werkelijk verbruik.
    Geef periodiek via mijn Greenchoice mijn tussenstanden door op de site, waardoor je een mooie historie op bouwt. Bij aanmelden wel vragen om aktie tarief ! Dat wil nog wel eens schelen.
    Heb panelen van Sig Solar met SMA omvormer via Sepa Solar. BIj zonopkomst hoor je de installatie echt aanslaan, dat is wel grappig.
    Eerste jaar opbrengst van 3800 kwh met 4160 kwh aan panelen, dus opbrengst van 93 %.

    #46489

    Wim Speckmann
    Bijdrager

    Zonnepanelen in september 2012 aangeschaft. In november 2013 afrekening van teruglevering tot 15 juni 2013 ontvangen. Wacht nu nog op uitbetaling. Afrekening kwam pas nadat ik daarnaar had geïnformeerd. Dat kan dus beter! Meest eerlijke is de teruglevering direct te verrekenen met het maandelijkse voorschot.

    #46540

    Wim Speckmann
    Bijdrager

    Per vandaag geen klant meer bij Greenchoise. Betaalde 66 cent voor gas, terwijl familielid met jaarcontract 53 cent betaalde.
    Naar Essent gegaan: na verrekening welkombonus betaal ik nu 45 cent.
    Overstap mede ingegeven door late vergoeding teruglevering. Zie voorgaande reactie

    #46544

    jan bosch
    Bijdrager

    Ik betaal bij Greenchoice 0.5366 voor gas, 0.052 hoog electriciteit en 0.039 laag electriciteit.
    Ik snap de problemen bij de afrekening niet zo goed. Je kunt toch zelf zo’n beetje uitrekenen wat je minder gaat verbruiken door aanschaf van zonnepanelen? Daarna pas je online bij Greenchoice heel mmakkelijk je voorschotbedrag aan. Heb je ook geen gedoe met te late afrekeningeb etc.
    Maar misschien komt het doordat ik nog die lekkere oude “wieltjes”stroommeter heb.

    #46550

    Wim Speckmann
    Bijdrager

    Inderdaad Jan Bosch, jij hebt geluk en ik heb een slimme meter. Het verbruik wordt maandelijks betaald en 1 keer per jaar afgerekend. De geproduceerde zonne-energie krijg ik 1 keer per jaar uitgekeerd, wanneer is nog de vraag.

    #55604

    jacqueline
    Bijdrager

    @wim-speckmann,

    Ik zit al 6 jaar bij Greenchoice en verleng jaarlijks mijn contract met een actietarief. Ik betaal 0,5433 per m3 en 0,2018 per kWh enkel tarief (incl. alle btw, toeslagen en netwerkkosten).

    Die 45 cent lijkt mij het gastarief exclusief BTW (is 0,5445 incl. BTW).

    Waar ik nu benieuwd naar ben, of jij nu nog steeds inzicht hebt in je dagelijks energieverbruik (via mijn dossier van greenchoice)?

    #56119

    Zonnestraal
    Bijdrager

    Wij zijn al jaren klant bij GreenChoice en hebben sinds 2 jaar zonnepanelen.Ook de teruglevernota wordt allemaal netjes geregeld.
    Het maandbedrag kan je zelf regelen op mijn GreenChoice.
    Soms moet je even bellen als je het bedrag per maand wilt verlagen, maar dan wordt het direct geregeld.

    #56344

    J.C.M. van Lanen
    Bijdrager

    Ik zal iedereen even de loef afsteken; ik ben nu ruim 12 jaar klant van Greenchoice.
    Alleen maar lof en ook ik heb zonnepanelen en je kunt gewoon je voorschotbedrag (per e-mail) aanpassen op verschil>> verbruik/opwekking. Voor mij de eerlijkste en groenste energie-leverancier van Nederland!

    #66697

    Thijs
    Bijdrager

    Heb zonnepanelen vanaf 9 februari 2013. Sinds 5 augustus 2013 bij Greenchoice en onlangs de 1e jaarafrekening gekregen van een vol jaar met pv. We hadden meer geproduceerd en alles is netjes binnen 3 weken geregeld en gecrediteerd. Loopt allemaal heel soepel en snel. Tevreden!

    #66730

    jacqueline
    Bijdrager

    Ik ben vanaf september 2006 klant bij Greenchoice geweest (zie ook post hierboven). Helaas wilde Greenchoice dit jaar niet meewerken aan het verlengen van mijn contract met het actietarief. Nu ben ik genoodzaakt om te switchen. Via http://www.gaslicht.com heb ik voor E.ON gekozen. T.o.v. Greenchoice scheelde dat voor mijn ruim € 215,22 per jaar. Ook krijg ik van E.ON een welkomspremie van € 100,00. Ik hou van groen, maar groen in mijn portemonnee vind ik toch prettiger. Ik heb voor zonnepanelen gekozen om maandelijks te gaan besparen. € 17,94 per maand meer gaan betalen voor het zelfde product gaat mij echt te ver. Na een jaar switch ik waarschijnlijk terug (of E.ON moet ook daaronder kunnen duiken, dan wil ik blijven). Nu zijn er enkel verliezers en moeten 2 bedrijven (Greenchoice en E.ON) veel administratie gaan verrichten en dat kost alleen maar geld. De salesmanagers moeten nu onderhand toch wel begrijpen dat het winnen van 1 nieuwe klant 5x zoveel inspanning vergt dan 1 trouwe klant te behouden. In alle salesboeken staat dit.

    #71545

    korpershoek
    Bijdrager

    math
    Ik heb sinds kort ( 3 oktober 2014) zonnepanelen.M.b.v. een programma van mijn leverancier( van de zonnepanelen) kan ik de dag,week,maandopbrengst volgen. Ik heb ook een slimmemeter en tevens dubbelmeter. Die geeft dus vier standen aan. Er zit een verschil tussen de teruglevering en de opbrengst volgens het programma van mijn leverancier. Dat verschil zit volgens mijn leverancier in het feit dat de opbrengst volgens de slimme meter al verrekend is met mijn eigen verbruik.
    Is dat zo. Heeft iemand daar al ervaring mee?

    #71909

    Rens Hubers
    Bijdrager

    Ik ben al een jaar bij Greenchoice en kan nog steeds mijn gegevens van teruglevering niet zien; ondanks het feit dat ik een slimme meter heb; al in april 2014 doorgegeven is aan / via Enexis dat ik zonnepanelen heb en ik dit blijkbaar 2 maanden geleden opnieuw via Enexis moest melden!!! (Heeft Enexis dit in april niet doorgegeven dan? ik kan slechts gissen naar het antwoord. Hoe het ook zij, ik wordt niet blij van de bureaucratie in deze vrije energiemarkt!

    #71915

    ZEP
    Sleutelbeheerder

    Beste @mathkorpershoekziggo-nl,

    Wellicht kan het kennisbank artikel Opwekken en terugleveren u wat duidelijkheid verschaffen?

    Groeten,
    Arnold

    #71916

    ZEP
    Sleutelbeheerder

    Beste @rens-hubers,

    Als u een e-mail stuurt met uw adresgegevens naar duurzaam.produceren.kv@enexis.nl kunnen mijn collega’s nazien of alles goed geregistreerd staat bij Enexis en u eventueel voorlichten waar eventueel het probleem zit.

    Groet,
    Arnold

    #77017

    Basriet
    Bijdrager

    Na een half jaar discussie met electrabel, over dagelijkse uitlezen en regrlmatige inzage in verbruik en terug levering, overgestapt naar green choice. Zij hebben wel oog voor de wensen en ideeën van de klant en geven duidelijke inzage in je verbruik en levering per uur. Moet je wel over de drempel heen dat je hen toestemming geeft per uur uit te lezen. Het voorschot is op elk moment aan te passen en zo kan je dus sturen op eindafrekening= 0. Prima voor elkaar.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.